Behöver hjälp av kråkan eller nån k

Metrajonsson

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Sundsvall Sverige
Kan du förklara bättre hur jag ska göra med mattan och en 38mm träbit, jag måste sätta fast träbiten på nått sätt va?
Eller vet nån om det går på en 36-38 mm matta på yamaha v-max 700 -98?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
RE: Behöver hjälp av kråkan eller n

Det enklaste är om du hittar en rund 38mm pinne eller ett rör, fyrkantiga pinnar brukar få för sej att ställa sej på kant och fastna i bland. Nåja, idén med pinnen/röret är att du lägger den tvärs över mattan mellan kammarna på mattan du har nu och sen drar du runt mattan och kollar om det går. Kommer träbiten ut på andra sidan utan problem så kan du vara ganska säker på att en matta med samma kammhöjd som träbiten var tjock går dit
 

Freerider1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
55
0
0
RE: Behöver hjälp av kråkan eller n

En 38:a är inga som helst problem på din maskin. Den har dessutom inga dubbskydd (original), hade den haft det hade du varit tvungen att ta bort dom först.
 

Metrajonsson

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Sundsvall Sverige
RE: Behöver hjälp av kråkan eller n

är du säker på att jag får på en 38 mm matta?
för jag har hört att jag måste ta bort nåt i bandtunneln som mattan glider på, har inte jag några såna?

 

Freerider1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
55
0
0
RE: Behöver hjälp av kråkan eller n

Ja, jag är helt säker. Det du talar om är s.k. dubbskydd, dessa sitter inte standard på din maskin (bara på SRX från -99, och sx-R från -00), men kolla så ingen tidigare ägare har satt dit såna. I så fall måste du ta bort dom! Utan dubbskydd är det inga som helst problem!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Rolig eller inte ??????

Hej

Som svar på din fråga...

* Rakt fram : JA !
* I kurvorna : NEJ !

Som med ALLA HK mattor så vinner man grepp/acc men tappar Körglädje.


 

Kungen650

Medlem
1 jan 2000
47
1
8
51
Kalix
RE: Rolig eller inte ??????

Med 38 matta kommer den nog gå ca 140 på mätaren. Om du inte sätter på pipor, förstås!
 

Metrajonsson

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Sundsvall Sverige
RE: Rolig eller inte ??????

Men det är ju bara på led i kurvor, eller hur? Jag ska sätta på 38 för att jag vill köra bättre i lössnö, jag vet att den inte är anpassad för det men jag har inte råd att köpa ny skoter.