Barnskoter, 120 cc dragon

J

Jas Gas

Fan vilka priser 14900krI finland skulle jag fått en sån för 8000 kr Samma maskin.
Finns det någon sida man kan kolla ev beställa kina skoter på i finland?
Har letat förut efter typ "finska blocket" för länge sedan men man fattar ju inte så mycket finska så det sket sig.
Ev om det finns någon åt försäljare på andra sidan gränsen nära happaranda.
 

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Finns det någon sida man kan kolla ev beställa kina skoter på i finland?
Har letat förut efter typ "finska blocket" för länge sedan men man fattar ju inte så mycket finska så det sket sig.
Ev om det finns någon åt försäljare på andra sidan gränsen nära happaranda.
http://www.kt-parts.net/ här var det jag skulle få den för 8000kr men list priset är 10000 kr.Men jag var och förhandlade mellan 2 affärer så dom sjönk i pris en efter en.Men han på kt-parts har bara en kvar om den finns mera.Dom importerar inte dessa skotrar mera så det är troligtvis sista som finns i finland.För kt-parts köpte upp alla skotrar av importören i fjol.
 

poker1970

Välkänd medlem
10 dec 2007
185
1
18
De där e exakt samma skit som jag köpte!


hoff..

Det verkar f*n inte bättre.

Är man en snål jävul köper man en kinaskoter och den havererar vid minsta påfrestning eller så köper man en Polaris eller en AC och betalar dessa 27900kr.

Sedan om 3-4 år säljer man maskinen för inte en krona mindre än 23000 kr

Så blir det :)

Beställning göres hos en handlare i jämtland.
här i staden längst upp i norr vill man inte beställa ifrån, service och annat existerar inte här, en gordon ramsey på motorsidan borde komma upp och skrika f-words till innehavaren och ÅF till dessa barnskotrar av känt märke!


ps...en polare köpte en polaris 120 cc för två år sedan och när maskinen skulle gås igenom upptäckte han att luftfiltret saknades, när han sedan vill ha ett filter gratis för att dom slarvat var det blankt nej. Andra är fyrrar som varit inne på rep i månader, 4T skotrar som inte fixas i tid etc...
 
Last edited:

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
hoff..

Det verkar f*n inte bättre.

Är man en snål jävul köper man en kinaskoter och den havererar vid minsta påfrestning eller så köper man en Polaris eller en AC och betalar dessa 27900kr.

Sedan om 3-4 år säljer man maskinen för inte en krona mindre än 23000 kr

Så blir det :)

Beställning göres hos en handlare i jämtland.
här i staden längst upp i norr vill man inte beställa ifrån, service och annat existerar inte här, en gordon ramsey på motorsidan borde komma upp och skrika f-words till innehavaren och ÅF till dessa barnskotrar av känt märke!


ps...en polare köpte en polaris 120 cc för två år sedan och när maskinen skulle gås igenom upptäckte han att luftfiltret saknades, när han sedan vill ha ett filter gratis för att dom slarvat var det blankt nej. Andra är fyrrar som varit inne på rep i månader, 4T skotrar som inte fixas i tid etc...
Har man tummen i röven så är det kanske bäst att satsa på en polaris eller AC.Men annars Kina grejer.Har inte ännu läst eller hört att nån haft problem med dem.Och jag köpte min för 600 € och jag är säker på att jag får minst 500 om jag säljer den om ca. 5 år.Av alla begagnade barnskotrar som varit till salu i finland så har 700€ varit billigaste oavsett kina eller annat märke!
 

poker1970

Välkänd medlem
10 dec 2007
185
1
18
Har man tummen i röven så är det kanske bäst att satsa på en polaris eller AC.Men annars Kina grejer.Har inte ännu läst eller hört att nån haft problem med dem.Och jag köpte min för 600 € och jag är säker på att jag får minst 500 om jag säljer den om ca. 5 år.Av alla begagnade barnskotrar som varit till salu i finland så har 700€ varit billigaste oavsett kina eller annat märke!
min tumme sitter inte i röven utan på rätt ställe.
Jag personligen skulle aldrig köpa en kinajunkskoter efter det jag läst.


Hade dessa kostat 7900 kr är det ok men 14000 kr är för mycket med tanke på vad dom dessutom tjänar.

Att Polaris tjänar vet jag men då får man i alla fall garanti hos ALLA auktoriserade polaris ÅF.
 

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
min tumme sitter inte i röven utan på rätt ställe.
Jag personligen skulle aldrig köpa en kinajunkskoter efter det jag läst.


Hade dessa kostat 7900 kr är det ok men 14000 kr är för mycket med tanke på vad dom dessutom tjänar.

Att Polaris tjänar vet jag men då får man i alla fall garanti hos ALLA auktoriserade polaris ÅF.
Jag betalde 6000 kr för min ny.Två års garanti.
 

Ole F.

Ny medlem
18 feb 2010
2
0
1
Norrbotten
VARNING BARNSKOTER.

Köp aldrig en SNOW KING barnsnöskoter.
Bakom namnet gömmer sig en 125 cc 7 Hk kinesisk skoter från fabriken Kazuma.

Köpte en 2009 från JULA för 10000 kr och de säljs fortfarande för ca. 15000 kr.

Efter 2-3 turer med strypt gas och en 5-årig pojke som förare inträffade bland annat följande.
Batteriet och nödstoppen slutade fungera.
Vindrutan, bukplåten, 'radioantennen' och baklyset ramlade av.
Alla bultar och muttrar började lossna. Det gällde tomgångsskruv, smörjnipplar, ljuddämpare men framför allt bultar i framvagnen som lossnade under färd vilket innebar att staken släppte och föraren helt tappade kontrollen över skotern.
LIVSFARLIGT.

All plast blev som plåt i kylan, så sittsen (där verktygen för reparation under färd gömde sig) gick inte öppna och stänklappen sögs in i mattan. Mattan blev som en gammal lädersula i kylan.

Med ett 20-grader varmt nytt batteri vägrade skotern starta vid temperaturer under under - 10 grader.
'Instruktionsboken' var ett skämt. Lampor gick inte att köpa nya osv.

Jag skickade skotern tillbaka till JULA. Deras avsikt var att fixa till den men tydligen insåg de vilken skräphög den var så jag fick tillbaka hela beloppet.

Om någon erbjöd mig en Snow King idag gratis skulle jag vägra ta emot den.

Jag har tittat närmare på Polaris 120 Dragon (kinesisk drake?) och karossen och framvagnen påminner ENORMT MYCKET om Snow King.

Håller nu på att skramla ihop till en Arctic Cat F120.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Så, vad kan man dra för slutsats av alla inlägg i den här tråden..

KÖP ALDRIG EN KINA SKOTER !! punkt slut.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag personligen skulle ALDRIG köpa en "barnskoter" till mina barn, hellre en et 250 som iaf går få tag i delar till (till hyfsade priser!).
Mina barn har fått en fyrhjuling som dem har bra mycket mer användning för samt att de åker med mej eller sambon då vi ska ut på nån tur.