Barn-/passagerarbälte

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Någon som vet vart man kan köpa ett bälte med handtag att ha utanpå så passageraren kan hålla fast sig, barnen når ju som regel inte ordentligt runt midjan.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Bälte är väl inte direkt nån bra idé på en skoter. Man får ju aldrig sitta fast ifall olyckan är framme. Om skotern tippar blir man ju mos och åker man ner i en vak så vill man nog inte heller sitta fast.
 

BKJ

Aktiv medlem
22 feb 2013
88
0
6
Mora
Bälte är väl inte direkt nån bra idé på en skoter. Man får ju aldrig sitta fast ifall olyckan är framme. Om skotern tippar blir man ju mos och åker man ner i en vak så vill man nog inte heller sitta fast.
Bältet sitter ju inte fast någonstans i skotern utan bara runt magen på föraren och barnet behöver bara släppa handtagen om olyckan är framme så det är nog ingen fara.
 

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
Motrax lovehandels har jag till mina ungar.
Är ett Mc tillbehör, finns ett liknande på biltema med en väska på för 249:-
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Har för mig att duells har dom oxå.
Jag Köpte bälte med handtag på Motorhuset i Östersund.
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Tack för tipsen!
Ska kolla om det går att får tag i Motrax Lovehandles i Sverige. Slipper ju gärna midjeväskan... :)

Och som BKJ skrev så är det inte fråga om att "bälta fast" någon, bara ge den som sitter bakom en chans att hålla i sig ordentligt i, inte minst arvingarna.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Tror även det finns ett sånt bälte på skoterdelen.se
Köpte ett i våras där iaf.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Japp den från skoterdelen har jag, å har haft under många år. Har man korta armar håller man på sidorna å har man längre armar eller åker fortare med en större person bakpå så får dom hålla i handtagena som sitter längre fram på magen.