Baktänder.

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Hej, nu är det så att skoterfan fortsätter jävlas och nu har den fått för sig att baktända.

Det började med att jag tog tog upp reedkorgarna osv för att rensa bort remdamm, sen hittar jag sprucka insugsgummin (inte helt igenom så nej, det är inte felet) men lagade dom och det blev skitbra. Iallafall så när jag monterat tillbaka allting så startar jag skotern och den gick jävligt konstigt på tomgången. Iallafall så rullar jag ut den ur garaget och gasar lite och den baktänder nå så mycke jävulskt. Så fort man har gasat på och sen släpper gasen eller om man låter den gå på samma hastighet ett tag sen släpper så ger den ifrån sig världens smäll. Rullar tillbaka den in i garaget och börjar felsöka lite snabbt och hittar då dessa kablar.








Vars ska dom sitta? Hittar ingenstans dom ska vara på men ska leta mera ikväll, och vet någon vad dom gör? Och kan det vara det som är felet? Jag tycker det ser ut som att dom varit avslitna en längre tid för det är smuts på corden men det är enda felet jag kan tänka mig att det är.

Förutom att den misständer så går den klockrent, har även kollat komp i cylindrarna och det är bra. Den har även lite svårt att få i backen.

Mina lärare (ena mekaniker hos Arctic) misstänker att den får för lite soppa därav att den baktänder.

Men nu är jag jävligt less på att bli skoterlös denna helgen också efterssom jag skulle på en fisketävling på söndagen så snabba svar uppskattas!

Skotern är en 04a's 600 rev sdi.