bakre fäste till trailingarm (polaris pro x2)

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Hej nästa vecka ska jag kolla på en pro x2 700 :). och skotern har råkat utför en smäll på vänster trailingarm men dom är bytta men han säger att det bakre fästet till vänster trailingarm har flyttats lite bakåt eller blivit lite snett minns inte riktigt men att bulten gick in utan problem. Är det nått jag borde oroa mig för. Kolla gärna på annonsen nedan bedöm det ni ser om ni tycker att det ser snett ut.



http://www.blocket.se/jamtland/Pro_x2_700__04_28230030.htm?ca=2&w=3


Svara gärna behöver verkligen ett svar.
 
Last edited:

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
det ska inte vara någon fara kolla bara så att den inte går att röra på. köpte själv min skoter med samma fel. och det är ingen fara . går även att plocka lös trailingarmen. och svetsa fast fästet igen.. bara inte chassit har fått sig en smäll.
 

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Han säger att den är stum och att bulten gick dit utan problem. Jag frågade om man behöver fixa det men han ska att den inte ska behövas. Han sa också att det är vanligt på en pro x2 att det bakre fästet till trailingarmen ger med sig lite grann. Men sitter bulten fastskruvat i chassiet?.
 

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
jo det gör det. men då är det bara handla är iaf lätt fixat med en svets. och så länge den inte rör sig så bör de vell vara lungt
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
ser ut att vara lite skruvad med iaf :)
Nått du SKA kolla är motorkuddarna, dom brukar gå av främst dom främre,
på min prox2a resulterade de också i snesliten pip-kona i slutburken, så de läckte, var tvungen att svara ny o svettsa dit
 

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Jo jag får hoppas att den är fin :) . Jo jag läste att det brukar vara ett problem , Men dom ska tydligen vara nybytta :).
 

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Men han sa att det är vanligt att det fästet blir snett på dessa modeller. Är det sant, om man kollar på blocket på pro x2 och pro xr så kan man se att fästet ser lite sneare ut på vissa och rakare på andra!