Baklyse på Renegade

Patrik P

Medlem
15 dec 2010
6
0
1
Gävle
Hallå alla SkiDoo fans
Tänkte höra om någon vet om det går att byta baklyktan (hela alltihop) på en Renegade X -06 till en av modellen som sitter på 07an rakt av?
Eller lär man snickra lite för det?
Den är mindre och mer smäcker.

Hoppas ni förstår hur jag menar

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Förstår hur du menar, enligt sprängskisserna på http://www.ronniesmailorder.com så ser det ut som att det bara är bulta dit då chassiet iaf har samma art.nr. Enda jag kan tänka mig är att du kanske får förlänga kabeln till baklyset. Men jämför artikelnumren så då ser du nog vilka delar du behöver.

Själv köpte jag en Renegade 800 07:a ist. för 05/06 just pga baklyset, tror det kallas fåfänga :)

R

RevMan

415129131 heter chassiet på 06 och är nummerändrat till
415129232 som är chassiet på 07.
Du behöver nog borra nått hål för att det ska passa.
Plastkåpan har två små hakar som ska gå genom chassiet för att hålla allt på plats, se till att dom fortfarande är hela om du köper kåpan begagnad.
Tror också att du behöver listerna som gömmer kabeln på båda sidor för att hålla fast kåpan i framkant.
Om du lyckas leta reda på en tillbehörskatalog från 07 så finns det ett kit där till summitarna, troligen finns det inte att köpa längre men det går iaf att få fram instruktioner.

Patrik P

Medlem
15 dec 2010
6
0
1
Gävle
Tack för den infon. En bakbelysning från en Summit är kanske den jag leter efter då!
Så drygt att man inte har skotern hemma i närheten där man bor.