Baklyse/förvaringsfack Fusion

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Tänkte jag skulle tvätta ur "facket" bakom dynan/under lyset. Jag har fått bort dynan och lossat tre skruvar under dynan på den svarta plasten men den verkar sitta fast längst upp ovanför lyset. Hoppas ni förstår.

Ska jag lossa fler skruvar eller ska man bara trycka ut den liksom, kändes lite som att plasten skulle spricka då. :confused:
 
Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det går inte ta hjälp av sprängskisserna? Kollade nyss på dom ang din maskin, man ser var/hur många skruvar som sitter där.
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Hmmm. Kanske måste ta bort själv lyset innan den svarta plasten försvinner. Blev klurigt det här. Anledningen till att jag vill ta bort den är för att killen jag köpte den av har haft tändstift i kartong i facket som blivit blött och nu är det en massa "pappersmassa" där i. Tack för svaren!
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Vore jag dig så skulle jag plockat av dynan, och sen plockat isär bit för bit.
Mycket möjligt att baklampan måste bort innan facket kan tas bort faktiskt.
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Vore jag dig så skulle jag plockat av dynan...
Ja det va så jag gjorde. Bort med hela dynan först sen lossa plasten. Jag bifogar en bild så ni förstår mig bättre. Tre skruvar håller plasten på plats undertill, dom får jag bort (se inga problem), sen däremot kommer problemet (se problem) då plasten verkar sitta på något vis upptill vid dynan. Kanske sitter i lampan på något vis jag får kolla det närmre. Tack för hjälpen gott folk.

sss.jpg
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Ja då var det gjort. Fick bort det utan problem idag och kunde tvätta rent där i. Knackade försiktigt ut den, den satt i små plasthakar. Så nu är det gjort. Mod får väl ta bort tråden om den inte anses att hjälpa någon annan.
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Skitbra, tack! Jag ska bort med min jag med, så det är perfekt att veta hur det ska göras! :)
Dynan sitter med två bultar dom lossar du från tunneln. Sen sitter plasten i tre skruvar undertill som är enkla att lossa. Sen skulle jag rekommendera dig att ha något på 30 cm som du sticker in och knackar med samtidigt som du försiktigt drar den bakåt/utåt så att säga. Hoppas det går bra!

Ps. Kan ju säga att den såg skapligt rå ut utan plasten.