Backvarnaren på Phazer FX

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Om jag hade haft backvarnare på min gamla skoter så skulle jag inte blivit liggandes över huven i 9 fall av 10, man backar ut ur garaget går sen o stänger porten hoppar upp på skotern och far i väg i stående ställning men kruxet är att man i sin iver glömt att shifta till forward, min nuvarande skoter har b-varnare så mitt problem är löst.
:)
 

Hayabusa

Aktiv medlem
19 okt 2007
72
0
6
Härnösand
Det finns inga "serviceinställningar" man kan från displayen? ,(typ hålla in någon knapp på diskplayen och vrida på nycken....)
 

Hayabusa

Aktiv medlem
19 okt 2007
72
0
6
Härnösand
Varje gång man startar skotern så lägger de automatiskt i "fram"växeln, så det är ingen risk att man glömt backvxln i. Tycker att det är gubbit att ha backljud, på en stor touring kan jag förstå(då kanske man ska ha backlampa med,och blinkers m.m...... =)
Har en lite snårig väg till skotergaraget vilket gör att jag alltid får hålla på att backa runt, Men det borde ju finnas någon "option" att koppla bort pipljudet utan att "klippa" bort den. Jag får väl höra med Yamaha handlaren till veckan.
 

SX700R

Aktiv medlem
29 okt 2007
57
0
6
Husum
Varje gång man startar skotern så lägger de automatiskt i "fram"växeln, så det är ingen risk att man glömt backvxln i. Tycker att det är gubbit att ha backljud, på en stor touring kan jag förstå(då kanske man ska ha backlampa med,och blinkers m.m...... =)
Har en lite snårig väg till skotergaraget vilket gör att jag alltid får hålla på att backa runt, Men det borde ju finnas någon "option" att koppla bort pipljudet utan att "klippa" bort den. Jag får väl höra med Yamaha handlaren till veckan.
Jag hade ingen backvarnare på min SXR men jag kopplade in oljelampan istället, så då lyser den när backen är ilagd. Funkar alldeles utmärkt och man slipper oljudet med en backvarnare.
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Finns väl en brytare på växel länkaget på pz också,fast det är elektrisk manövrering???
Bara att ta loss en av kablarna till brytaren.