Backen la av på Pro rmk?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Jag är nybörjare på Polaris så nu måste jag ha hjälp.
El backen la av på dotterns pro rmk 800 år 13 i dag . Den har dummat sig tidigare att man fått trycka flera ggr innan den hoppat i, Men nu dog den förgått. De händer inget alls när man trycker på knappen.
Jag har felsökt kabelplintar för ärga och testat backknappen, den funkar bra. Provade även dra loss backknappens kopplingsplint och byglade i kontakten utan resultat.
Jag misstänker triggern/picuppspolen för backen . De jag inte har koll på är om Ecu boxen kan gå sönder så backen lägger av?
En sak till som kommit i samma veva är att displayen är knäpp (eller jag). Jag kan inte få fram hur många mil den gått!? De brukar ju synas väldigt väl och lätt att trycka fram. Jag lyckas inte nollställa trippelmätaren heller!? Har displayen någon funktion för backen?
Är de någon som har ohmvärdet till picuppspolen/trigger för backen? Och vilka kabelfärger ska man mäta på i kopplingsplinten ?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Jag är nybörjare på Polaris så nu måste jag ha hjälp.
El backen la av på dotterns pro rmk 800 år 13 i dag . Den har dummat sig tidigare att man fått trycka flera ggr innan den hoppat i, Men nu dog den förgått. De händer inget alls när man trycker på knappen.
Jag har felsökt kabelplintar för ärga och testat backknappen, den funkar bra. Provade även dra loss backknappens kopplingsplint och byglade i kontakten utan resultat.
Jag misstänker triggern/picuppspolen för backen . De jag inte har koll på är om Ecu boxen kan gå sönder så backen lägger av?
En sak till som kommit i samma veva är att displayen är knäpp (eller jag). Jag kan inte få fram hur många mil den gått!? De brukar ju synas väldigt väl och lätt att trycka fram. Jag lyckas inte nollställa trippelmätaren heller!? Har displayen någon funktion för backen?