back på ski doo rs

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hej.
skulle vilja veta om 09.ans ski doo rs är proggad för att ha back de är ju draget på styret med en sån knapp som man lägger i backen med men händer dock ingenting så tänkte höra om de ska sitta back i eller? tänkte kika på de där annars om de ska vara back tycker de skulle vara konstigt om dom drar dit en knapp för ingen nytta annars.
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Det går inte att få back på den med orginalbox,mm.
Knappen är en holeshot knapp som används för att värma upp pipan innan start i tävlingssammanhang.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Det går inte att få back på den med orginalbox,mm.
Knappen är en holeshot knapp som används för att värma upp pipan innan start i tävlingssammanhang.

jaha tack så mycket för svar ;) antog att de skulle vara en knapp för back då de är samma som på xrs 07:an tror ja de var.

hur exakt funkar de som då måste man hålla in knappen då eller är de bara att trycka in den en gång och sedan då man ska stänga av trycker man igen. känns lite nobigt att fråga men bättre å verka dum än å testa på nåt man inte ha någon aning om.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
-09 årsmodell så tycker man ju att instruktionsboken borde finnas kvar, där står det säkert hur det fungerar.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
jaha tack så mycket för svar ;) antog att de skulle vara en knapp för back då de är samma som på xrs 07:an tror ja de var.

hur exakt funkar de som då måste man hålla in knappen då eller är de bara att trycka in den en gång och sedan då man ska stänga av trycker man igen. känns lite nobigt att fråga men bättre å verka dum än å testa på nåt man inte ha någon aning om.
Man håller in knappen och varvar upp den till ca 5000varv en liten stund för att på så vis få upp tempen i pipan. Därefter släpper man knappen och varvar den som vanligt litegrann så den går rent, sedan är det bara att vänta på startskottet så man får ge sig iväg och förhoppningsvis vara först in i första kurvan.
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Det tycker jag....annars blir det bara en massa gissningar här om hur det funkar och frågeställaren vet varken ut eller in.

Ok då:) men tycker att innan man frågar här så borde man ju redan kollat boken, men det är väl inte så tyvärr!
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
finns ingen back.
och vill du ha back på en rs får du byta ut mpeg boxen samt att du får byta variator.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ok var inte dit jag ville komma ville bara komma fram till vad knappen var till vart övertygad av en annan som hade en xrs 600 av årsm 07 som hade back på exakt samma knapp så ville bara försäkra mig om att de inte var så på min med för i sånt fall måste de ha vart nå fel men nu har ja fått svar på vad de är redan tack för de svaret.