Back på phazer

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Hur är backen uppbyggd rent tekniskt på en phazer? Är det en solenoid som rör drev i lådan? Jag har nämligen ett irriterande problem på min, efter jag backat så verkar inte driven gå i riktigt, när det börjar gå lite tungt så är det som ett drevet hoppar ur läge å börjar rassla som ett tok, nån som varit med om det? :)
 

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
har en polare som hade problem med den solenoidstyrda backen. Backen kunde hoppa in under färd....inte så kul....han kör en annan modell av Yamaha den här säsongen.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Kan tänka mig att dessa problem har uppkommit när man gett gas utan att fram/back varit i ordentligt läge, dvs växlingslampan blinkar pga att dreven inte tillfullo är i sitt läge
Jag hade oxå vissa problem emellanåt med få fram/back i läge men gjorde mig alltid omaket att kliva av skotern och "ruska om den lite" för att få ett fast sken på växlingslampan
Efter uppgradering hos Yamaha (ny typ av rem samt schimsning av sekundären) så funkar det numera perfekt
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Spelar ingen roll hur mycket jag ruskar så blinkar lampan när ja kör frammåt, när den står still så lyser lampan. Jag fick höra hos min ÅF att yamaha inte fått fram nån rem än, men de kanske är fel.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Spelar ingen roll hur mycket jag ruskar så blinkar lampan när ja kör frammåt, när den står still så lyser lampan. Jag fick höra hos min ÅF att yamaha inte fått fram nån rem än, men de kanske är fel.
Då får du på dom igen, jag fick min bytt för ca en månad sen