Back på F5:a

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
hej!

jag har tänkt köpa en arctic cat F5:a -03 och tänkte höra om det går att sätta på back på den och vad det kostar?? vet ni dessutom något mer om skotern så skriv gärna!

PS: inga snackare bara dom som vet!
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
back går att sätta men den är rätt dyr att köpa ny ca 7000:- får du nog ge för en back om inte mer än så oxå.
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
Firecatserien har länge varit ledande på marknaden med det absolut bästa
vikt/effektförhållandet. Här pratar vi prestanda kombinerat med ett stabilt chassi och rejäla
dämpare. I modellerna F6 och F7 hittar du massor av praktiska detaljer som Laydown
Engine för lägre tyngdpunkt, Diamond Drive direktdrift som är hela 5 kg lättare genom att
variatoraxel och kedjehus eliminerats samt Quiet Track matta som ger mindre ljud mellan
matta och boggin. Detta tillsammans med effekten gör Firecat F6 och F7 till de
respekterade ledskotrar de är.

Vill du inte ha all effekt men vill ha alla fina egenskaper, välj då i stället Firecat F5. Den har
samma utformning som F6 och F7 fast med lite mindre motor. Firecat F5 är
instegsmodellen till vårt Firecatsegment och är rätt modell för dig som vill ha en mer
ekonomisk prestandamaskin som inte gör avkall på teknik och egenskaper.
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
Firecatserien har länge varit ledande på marknaden med det absolut bästa
vikt/effektförhållandet. Här pratar vi prestanda kombinerat med ett stabilt chassi och rejäla
dämpare. I modellerna F6 och F7 hittar du massor av praktiska detaljer som Laydown
Engine för lägre tyngdpunkt, Diamond Drive direktdrift som är hela 5 kg lättare genom att
variatoraxel och kedjehus eliminerats samt Quiet Track matta som ger mindre ljud mellan
matta och boggin. Detta tillsammans med effekten gör Firecat F6 och F7 till de
respekterade ledskotrar de är.

Vill du inte ha all effekt men vill ha alla fina egenskaper, välj då i stället Firecat F5. Den har
samma utformning som F6 och F7 fast med lite mindre motor. Firecat F5 är
instegsmodellen till Firecatsegment och är rätt modell för dig som vill ha en mer
ekonomisk prestandamaskin som inte gör avkall på teknik och egenskaper.
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
HEJ... som sakt ovan så är f5 för dom som vill ha en skoter med högprestanda och samtidigt ekonomisk skoter, f-moddellerna är byggda med tanken högprestanda maskin för alla klasser av folk, dom är byggd för ledkörning men det är säkert många som håller med mig om att den går jävulst bra i snön för att va en sån kortbandar med 37cm bredd på mattan. och tack vare efi.n som arctic-cat har lykkas bra med på f-modellernas insprutningen dom har jävulst gassvar och klander frittgår motorern tack vare insprutningen och slitstarka är dom :) ,,, nu har jag sakt mitt /jim
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
F5 hade väl ändå förgasare -03 om jag inte minns helt fel? Synd att du kopierar av infon från de nyare F-modellerna bara, annars var tanken god!

Sök här på forumet så hittar du många trådar angående just den här skotern..
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
okeokej men tack för alla svar så man får väl se hur man gör...