Bättre ax till polaris 600 ves?

e3liasRe

Medlem
6 mar 2011
22
0
1
Tjena! Har en Polaris Xc Sp 600 -2000 med Ves motor. Tänkte fråga lite om ni har några bra tips om hur man billigt och bra kan fixa bättre axx till en sådan?(trimma)
Vill inte bege mig in på att porta och sådant på denna maskin ännu, men kanske om man kan ställa in variatorn lite bättre? eller något annat. ska sätta på racing rem bara jag får hem den. Tacksam för bra och snabba svar! :) Mvh Elias
 
Last edited:

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Om du tycker du har dålig acceleration i skotern så beror det garanterat inte på motorn i sig då 600VES är en kvick motor.

Variatorer och drevning är vad du bör sikta in dig på enligt mig.
 

e3liasRe

Medlem
6 mar 2011
22
0
1
Har inte sagt att det beror på motorn, tänkte bara om ni visste något om att man kan ställa in orginal variatorn lite eller vad man ska ha för annan fjäder eller vikter. Och vad som lönar sig mest tex med drevning osv..
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Din rubrik säger, bättre acc i 600VES - alltså i motorn.
Du nämner även trimma.

Jag skiter i att argumentera/diskutera och hoppas på att någon kan ge dig bra variatorfix/drevning till din XC 600sp.
 

e3liasRe

Medlem
6 mar 2011
22
0
1
Tänkte bara, att en motor inte är bara blocket samt cyllarna, är ju allt, variator ingår ju även där. Men lönar det sig bra att trolla lite med vikter och fjäder? Dreva tror jag inte blir aktuellt denna vinter men kommer väl flera :)
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Har för mig ja körde 65grams vikter (justerbara dalton) och en vit heel clicker fjäder i min pro x2 600 ja hade för nåt år sedan. Satt ju team sekundär på den men där var de org. helix och en svart/röd fjäder iallafall. Kvick i starten med ca 5000 i inslagsvarv.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
På förra skotern (700VES) så drevade jag endast ner 2kuggar på lilla..Blev skillnad som natt och dag..Kedjan kortade jag själv hemma..