Bästa ryggsäcken?

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Dakine heli pro. Klart bästa ryggan jag använt. Håller måttet både när det gäller bära grejer som spade, matsäck, kamera, stativ mm. Samt så sitter den som gjutet på ryggen :)

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Kör med Klime Krew pack..funkar kalas. Har en vattenblåsa som ligger närmast ryggen som gör att det inte fryser. Smidigt att inte behöva ta av sig ryggsäcken vid vätskepaus :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

AFRacing

Medlem
10 nov 2009
5
0
1
Jag kör Ortovox Freerider ryggsäck. Den är gjord för extremskidåkare, kan även utrustas med abs enhet. Riktigt rejält ryggskydd finns inbyggt men med möjlighet att ta av om man vill. Sugröret till vätskebehållern kan gömmas i ett neopren fack längs axelremmen då den inte används. Riktigt grym ryggsäck med riktigt bra passform och smarta lösningar.

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Rekommenderar helt klart Osprey. Kör själv med en Kode 22. Har även en Switch 36, men den har utgått.
Helt underbar kvalité och detaljerna är utsökta.

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Fick en osprey reverb 18 i present av tjejen, har inte testat den ännu men är många bra lösningar på fack och spännen och sitter riktigt skönt.
Rekommenderar ni att köpa till vätskesystem? facket är i ena axelremmen, känns som att de kanske fryser, men man kan ju köra med en såndär klickvärmepåse då de är riktigt kallt.

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Själv skulle jag helst vilja undvika att köra med ryggsäck, känns som en befrielse när man kör utan den =)

Wiker

Välkänd medlem
3 apr 2013
154
0
6
karlstad
Osprey så klart, mkt bra kvalité. Har sedan tidigare en Karv 16. Den är dock lite liten ibland så jag komplettera med en kode 32.

Har oxå råkat ut för frusen slang till vattenblåsan. Efter man sugit i sig vatten så blås tbax det så inget står kvar i slangen fick jag som tips.