Bästa Mountain skotern?

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej du har rätt lerling man kör ju ibland led innan man kommer till pudret så är det ju sen så vill jag ju då kunna köra på led ochså. men vet inte än crossover eller ren Mountain men ibland tog jag mej längre med min sxr 500 än kompisen med sin renegade beroende på före då. får se men köper jag för 50k typ har jag nästan inget att köra för så det hjälper ju inte mycke att ha en värsting skoter om man ändå inte har råd att köra den :D
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
men om du ej ha råd ska du nog vänta ett år till.. för annars köper du en skoter som du ändå inte kommer bli nöjd med i slutändan...men som sagt köp ingen viper eller en MM, vänta då istället ! frågan är ju hur du tänker där? en m7 kostar väl inte mer än en viper? eller är jag helt fel.. annars får du kolla efter typ en summit 600 -04 till kanske -06,, annars är det bara och spara 1 år till...
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vill du slippa skruva köp en Yamaha, annars en M7'a. Gillar du kolvbyten och annat tjafs går du på en Rotax 800'a / Summit. Såg en RX1 mountain på blocket för 50 lax. Bara modda den lite eftersom.. Effekt lär du ju då inte sakna :)
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
men han vill ju tydligen inte att den ska kosta 50 papp!?!?! frågan om det är värt det.. alla skotrar har gått en ***** massa mil plus att det är säkert delar som är sönder.. hade som sagt vänta och skaffa en nästa med mer pengar!
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
ser att det är ganska mycket skitsnack i den här tråden angående skotermärken och modeller ^^.
Kan börja med att säga såhär, jag kör en mountainmax och jaa den är tung när man ska dra ut den ur garaget om man inte har back och den är tung när man fasnar men vilken skoter är inte det? Men vikten på mountainmaxen märks inte alls i snön då den är väldigt lätthanterlig.
Om du ska ha en skoter för runt 50 Lök så köp en skoter med ny chassiet t.ex Revsummit!!! och om du ska ha en mountain så ska du ha nått som är över 600 cc. 600 är för lite när det börjar bli brant och mycket snö.
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
jag säger så här, att det finns inget självklart val. Men som alla andra har sagt (nästan) köp en summit om du ska köra mer led, köp en m-modell om du aldrig är på leden. Men jag har funderat på en sak, om man breddar framvagnen på en t.ex m7a så borde den bli trevligare på leden. men den är ju fortfarande lång som fjolvintern. Köp heller aldrig en mountain maskin med mindre än 700cc möjligt 600. men m5an är ganska slö för sin matta.