Bästa mountain/crossover för <50k

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena.

Går som sagt och funderar starkt på ett skoterbyte.
Känner mig inte riktigt hemma på Pro X'n, då det är lite för mkt "hoppskoter".

Känner att jag vill ha en mountain/crossover som går riktigt bra i snön, men som absolut inte gör bort sig på leden och dessutom bjuder på lekegenskaper (Småhoppa, klättra drivor osv osv osv)

Har kollat mycket på t ex en RMK 600 -06, men dessa verkar vara rätt svåra att få tag i, och dessutom så avskräcker den rätt smala spårvidden.
Är de alldeles för smala för att ösa lite led med? (jag vet att maskinerna inte är optimala för det, men vissa gör definitivt inte bort sig på leden i ett högt tempo)

Sen har vi ju Summit och Arctics M-serie. Dock är väl dessa svårare att få tag i för under 50k?

Dessutom så finns det en uppsjö av crossovers som kanske passar mit ändamål bäst; Renegade (tveksamt om man får en sådan i Revchassiet under 50k), Switchback, Crossfire och Xtrim.
Yamaha har jag utelämnat pga att dessa blir lite väl dyra.

Dessa maskiner har en tendens att bli lite dyrare då jag inte vill ha de äldre chassiet.

Jag är fruktansvärt kluven, så jag behöver lite hjälp här!

/K
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Switchbacken/SKS är en trevlig skoter som duger bra till både puderkörning, klättring och att smiska led. Men den är ju inte bäst på nånting.
Men du hänger iaf på en Summit
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jo, jag har kikat lite på switchback i edgechassie, men den tilltalar mig inte särskilt.
Den känns relativt omodern och väldigt "trist".

Har kollat lite priser osv, och en renegade eller summit i revchassie kan jag nog klämma in i min budget.
Dock går Crossfire bort, riktigt ordentligt.

Xtrim finns det 550 utav, men den tror jag blir på tok för slö.
Switchback, finns det några 600 i Iq-chassie, men oftast är det guideskotrar med väldigt mycket mil..

Så då börjar man fundera, är det en Renegade 800 man ska ha?
För och nackdelar?
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Njää, ingen av de två maskinerna känns särskilt aktuell faktiskt.
Tycker det är lite väl mkt strykjärnskänsla i båda två.

Min personliga åsikt, men det är ju just denna som räknas just nu ;)