Bästa lyse utan Xenon ?

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Köp Osram Night Breaker. Har dessa på bilen i halvljuset (H1) och dom lyser bra för att vara halogen. Det var ett betydligt vitare ljus än de som satt innan, dock så är det ju såklart inte att jämföra med xenon som slår allt i både utseende och funktion enligt mig.
 

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Ok, kika lite på dom. Ingen som kör PIAA lampor, ska tydligen va bäst men vilken modell !? Hel jungel

Vad ska man köra för watt antal? (re utan batteri)
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Ok, kika lite på dom. Ingen som kör PIAA lampor, ska tydligen va bäst men vilken modell !? Hel jungel

Vad ska man köra för watt antal? (re utan batteri)
Skulle inte rekommendera att köra med starkare än de som sitter där nu då de finns en stor risk att det blir för varmt och du bränner reflektorn.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
kan va för att skotern inte orkar tända dem riktigt, kör med ett par Osram Nightbreaker, har sånna i en mxz700 -00 och det var en ganska stor skillnad :)
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Såhär ser lyset ut på min, 2 st H4, Osram Nightbreaker 60/55w, lite vitare/starkare sken än standard

 

Wikstrom

Välkänd medlem
24 aug 2010
452
2
16
Boden
håll dig till samma effekt som sitter standard, ett för att skona statorn två för att de blir redigt varmt i lyktan på en skoter redan med standard, osram nightbreaker kan jag rekomendera
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
Kan också rekomendera nightbreaker PLUS blev mycket bredare ljusbild, lite vitare ljus och lite längre räckvidd. Xenonlookalikes ska man man akta sig för då det oftast lyser sämre än vanliga halogen då de måste lysa genom ett "filter" så ljuset ska får en blåare färg
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
jag vet att det finns led lampor med H4 fattning... dock så vet jag inte hur bra dom lyser men det ser ut som typ 6000k xenon