Bästa kedjehus oljan ?

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Jag kör på motuls olja, funkar fint för mig och har hört goda ord om den! Kostar ca 140 kr/L.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Du har en 07as skoter, då bör du ha en handbok till den? Där står det hur mycket kedjehuset rymmer. Står oftast uppmärkt med cc

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Du har en 07as skoter, då bör du ha en handbok till den? Där står det hur mycket kedjehuset rymmer. Står oftast uppmärkt med cc

Nu är det så att det inte står mängd, dock står den rekomenderade olja, men anledningen till min fråga är ju att kanske få nån kommentar om vilka oljor som passar bäst, det är inte alltid så att den rekomenderade är bäst.

/ André

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Nu är det så att det inte står mängd, dock står den rekomenderade olja, men anledningen till min fråga är ju att kanske få nån kommentar om vilka oljor som passar bäst, det är inte alltid så att den rekomenderade är bäst.

/ André
Du kommer nog inte märka nån skillnad vare sig du häller i Motul, Shell, Statoil, preem, valvoline, eller nån annan olja som är klassad till ditt kedjehus. men för att ha en lite "ballare" olja rekomenderar jag REDLINE:s transmissionsolja :hello:

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
de är konstit att de innte ståri boken.

"Det är konstigt att det inte står i boken" har jag tolkat dig rätt nu?

Jag vet inte om det är så konstigt, det kanske är en sak som man bara ska fylla på efter hand, och som oftas återförsäljare får ordna med.

/ André

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Kedjehuset rymmer 2,5 deciliter. Har i 10 års tid kört med en växellåds olja 75w90 syntet. Har aldrig haft några som helst problem med kedja eller drev.