Bästa käket att ha med på skoterturen!

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
En viktig del när man är ute och kör är ju att stanna å fika!
Denna tråd är till för att ge tips eller bara berätta om favorit käket man har med sig när man är ute å luftar maskinen lite! :)

Så jag börjar väl då. Kort å gott. Hamburgare som man tillagar i mackjärnet över elden! Suveränt gott å enkelt.
 

njeese

Välkänd medlem
2 jan 2008
442
1
16
kalix
www.pixbox.se
helt rätt tycker att de är bäst i lappträsk i kalix när man har med sig mat och sitter i skoter klubbens stuga och fikar . och solen ligger alltid på =)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
mat har man ju bara med sig när man far ut med familjen o så. Annars har man en flaska vatten o nån kexchoklad, för inte har man tid o äta när man kör inte!
 
W

w3stman

Brukar göra mig några Baugetter. Och då undrar ju alla vad jag har på dom å då är det oftast: Potatissallad, Rostbiff, Tomatskivor och vanlig sallad.:rolleyes: Mums!
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Som någon ovan nämnde så har man bara med sig mat då man kör med familjen och då åker oftast varma mackor med!:rock:
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Något icke kolsyrat att dricka, någon snickers eller dylikt plus smörgåsar om man skall vara ute länge.
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Vi brukar oftast fara med ett bra gäng som åker och fiskar el dylikt. Vi brukar ha me oss en sån där stekgrej som vi brukar gö wok på. Även varma mackor/Oboy/stutar..
 

Patrikbergman

Aktiv medlem
13 feb 2008
60
0
6
arvidsjaur
Klart man ska ha med sig mat, brukar ta med mig nå korvmackor och varm oboy(klår det mesta), snabbt, enkelt, gott och dessutom orkar man ju köra längre om man får i sig nå bränsle själv. en liter vatten är ju inte fel heller.
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Jag tar med mig börsen! Sedan tvärnitar man in på närmsta skotercafé!
Här brukar det finnas korv m bröd, vofflor och ibland hamburgare!
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Grymmt svårt att säga.. men som amam_junior från samma place så säger jag att varma mackor är godast!
Men inget är ju dåligt i skogen, när man är hungrig!
Mvh Jeppe
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Suovas vookas i nudel parabol över öppen eld med orient dressing & pitabröd.
Måste bara hålla med, helt d-a underbart gott.
Men det är ju tyvärr ganska så bökigt att ta med "Parabolen" när man iinte har kälken med sig.

Så är det lite friåkning utan kälke, så är det mackjärnet som gäller. I detta går som sagt att fixa både hamburgare och varma mackor, bägge är lika gott. Lite läsk (Cola) till detta är inte heller fel.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
PALT o FLÄSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om tillgången på palt är begränsad så får pannkaka eller hamburgare till nöds duga
 

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Jag har alltid med mig vatten i en Camelback på ryggen (nära kroppen)
Ofta har jag även med mig choklad och mackor, men som tidigare sagts så hinner man ju inte alltid stanna och fika.