bästa fatbar:et ?

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
Tjennare ska köpa mej ett fatbar och undrar om någon har nåt bra tips, för jag vill att det ska vara:
* mellan 75-80 cm långt
*högt! ca 8-10 cm
*lite pullback eller vad det nu heter.
*färg spelar inte så stor roll ,heslt guld eller silver :)

Undrar om det finns något sånt styre med dessa egenskarper under 800 kr?

har sökt i andra trådar men inte hitta de svar jag vill ha..
:ciao:
tacksam för svar :eek:
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Gissar att du menar bredd då du skriver längd.
Men det här är ju då grymt billigt och fyller dina mått.
Styre

Edit:
Det kanske inte är fatbar, missade det!
 
D

Deleted member 6797

Skulle tipsa om Solex Quad GRYMT skönt styre dock kostar det mer än 800kr och höjjer cirka 140mm.
en kompis säljer sitt solex quad:

http://www.***********/vi/19603845.htm?ca=1_11_s
annar så biltema för 270kr. och ja dom håller, har kompisar som använder biltema å dom tävlar
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
annar så biltema för 270kr. och ja dom håller, har kompisar som använder biltema å dom tävlar


Sen så är biltemas fatbar även snygga och det står inte änns biltema på dom, har också polare som kör med det (widell1111 här på forumet) och det verkar då funka bra, jag ska även själv prova biltemas nu snart så fort jag får hem höjaren jag har beställt och skulle styret mot förmodan gå av eller liknande så är det ju inte många kronors förlust :)
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
okej ..men om ja ska gå på lite dyrare har jag kollat på fly mini bend ..dom är inte så breda men alla säger att de e rå sköna ! ?=)
 

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
31
njurunda
jag rekomenderar också biltema fatbaret. själv kör jag med ett minbend fatbar som jag köpte där , snyggt styre ,riktigt sköönt styre och så verkar det vara bra kvalite. har kört med mitt i en månad bara hitiils men jag har gjort några rullningar på hårt under lag men har inte lyckats knäcka styret endå.
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
det dära mini mx tror jag det blir eftersom de hade bra mått och var billiga :) men det finns väll styr knoppar som man kan sätta på som dom blir 1 -1.5 cm längre,anatar jagg ..åså vare synd att den var svart :), skulle varit krom eller silver ;)
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
är det höjd du vill ha på styret? om det inte är höjd, tror jag att sno pro hade ett sjysst styre som jag såg när jag var på rinab, det såg ut som nåt pro x/x2/xr liknande, vilken är i min smak då jag inte gillar högre styren.

tänkta bara om det kunda vara något. och jag vet inte om det var ett fatbar, kolade inte så långt. enda fatbar jag haft är det jag hade på min crf450, ett rött renthal, det kändes iaf bra och var snyggt.

mvh
 

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
31
njurunda
det dära mini mx tror jag det blir eftersom de hade bra mått och var billiga :) men det finns väll styr knoppar som man kan sätta på som dom blir 1 -1.5 cm längre,anatar jagg ..åså vare synd att den var svart :), skulle varit krom eller silver ;)
aa mini mx styret blir du inte missnöjd med tror jag, jag tkr det är riktigt sköönt. det är ju bara att slipa ner styret sen säljer dom silver och kanske tillomed kromfärgad färg på biltema.
 

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
31
njurunda
aa det fiin styrknoppar men om du vill ha ett bredare styre så rekomenderar jag att köpa ett bredare fatbar sen kapa det till önskad bredd