Bästa "bergsget" för våran svenska fjällvärld?

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Dom kör ju helt olika vägar upp....inte jämförbart:p (men en kul videosnutt)

/Matti
Vem har sagt att man ska jämföra ?? Jag hittade bara en kul film om ämnet.

Dessutom så skulle det nog passa bättre att lägga din kommentar på Youtube.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Vem har sagt att man ska jämföra ?? Jag hittade bara en kul film om ämnet.

Dessutom så skulle det nog passa bättre att lägga din kommentar på Youtube.
"Vem har sagt".......duh.....:rolleyes:

A: Tråden handlar om vilken som är bästa "bergsget"....
B: Youtube-inlägget i sig anger i sin början M7 vs Apex......vs är förkortning för versus som betyder "mot" dvs att något jämförs mot något annat.....
C: När du lägger upp en videosnutt på ett forum är det väl för att få någon form av respons eller.......:stupid::hahaha:

Ha'de / Matti
 
Last edited:

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Efter att jag lade upp länken så väntade jag bara på att kommentaren skulle komma om att man kan inte jämföra dessa två maskiner.

Det dröjde inte många inlägg innan den kom...:beer:


Ja, den som har lagt ut filmen tycker att det är en jämförelse.
Om man då tycker att det inte är en rättvis jämförelse så bör man väl skriva det som en kommentar under filmen, vilket många har gjort.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Efter att jag lade upp länken så väntade jag bara på att kommentaren skulle komma om att man kan inte jämföra dessa två maskiner.

Det dröjde inte många inlägg innan den kom...:beer:


Ja, den som har lagt ut filmen tycker att det är en jämförelse.
Om man då tycker att det inte är en rättvis jämförelse så bör man väl skriva det som en kommentar under filmen, vilket många har gjort.
Du har helt rätt Johan.....skall skriva en rad på "tuben" oxå.....men frågan kvarstår varför du verkar så förvånad att det kommer kommentarer här.....detta är ju i allra högsta grad ändå ett "diskussionsforum":confused: Skulle bli ganska tråkigt om alla bara skrev fristående inlägg utan att på något sätt anknyta till tidigare inlägg, eller hur;):D

mvh / Matti:beer:

PS! Jösses vad tidigt du blev forummedlem, år 2000, fanns forumet då !??? DS!
 

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Jag uppfattade kommentarena, om att det var en dålig jämförlese, som riktade mot mig. :confused:
De kanske var riktade mot filmen

Oj... var det SÅ länge sen jag blev medlem här...tiden går fort.
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Men kom igen, en m7:a mot en apex med turbo? Ta en m1000 med boondocker turbo mot en apex turbo så får vi se.

Turbomountain: Lägg upp filmen!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nu gällde det väl vanliga skotrar...såna som man kan köpa i en affär, eller så?

Var ute och körde ospårat i helgen, och fick se en XP 800 som kom surfandes i djupsnön..

Han stod så lungt och stadigt uppe på, nästan som att han åkte vattenskoter.

Jag blev så imponerad av att det såg så himla enkelt ut. Hans skidor nuddade precis snön.

Nåja, det kanske är så med dessa mountin maskiner i allmänhet?
 

Mr Börtnan

Aktiv medlem
30 jan 2008
66
0
6
Jag tror stenhårt på en RMK om man ska ta sig fram snabbt rakt upp för ett fjäll. Men ska man ha en allround maskin som klarar både fjäll ocg trång skog ska man ha en forest fox eller en ranger 550!