Bästa acc mätare appen?

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Konstig rubrik?
Jag tänkte höra om någon känner till en bra app till iphone för att mäta acceleration med skotern.
Nått som typ startar då man trycker ner gasen och sedan mäter tid, hastighet mm gärna att appen också känner av avstånd och ger dessa tider på typ 201m osv.
Ja det är ju till variator tuningen som det är mest intressant.
Mvh A
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
kan garantera att du inte kan få en repeterbar mätning som på långa vägar duger till det så det är bara att glömma, mattans fäste just den gången, vart du står eller sitter på skotern, ute temp som ändras imellan justeringarna mm. det blir alldels för många faktorer som kan påverka + några procents felmarginal i din iphone. Det fungerar bara som mäta lite för skojjs skull i bilen.
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Jaha du kan garantera det.
Naturligtvis kommer mätningarna att variera bla pga av faktorerna du nämner.
Nu är det ju så att detta varierarar ju alltid oavset vad jag mäter med, så i stället för att sitta och gissa. Borra hål i ljuddämparen och inbilla mig att det går hårdare så vill jag i allfall få en fingervisning om åt vilket håll det går. Storfräsare dragraceförare mäter ju på sina träningar och självklart så varierar fästet, även om du startar på matta och liknande.
Man kan med lite vilja imbilla sig vad fan som helst.
Mvh Andre
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Pocketdyno fungerar rätt på i bilen för mig, fick hyffsat lika resultat över 5 körningar. Men då måste man trycka igång den först innan man kan börja köra. Och mätningarna är gjorda i en bil med "bara" 150hk och iphonen satt fast bra i bilen. Pocketdyno indikerade 133whp efter man ställt in vikt vilket borde stämma rätt ok.