Avsaknad

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Kan vi inte ha en tråd där vi lägger in/efterlyser såna som lurats på skoterannonser? (kanske invite only)

Sambon sålde en skoterruta till en kille i Kiruna som fortfarande efter 3mån inte betalt den. Det jag var ute efter var att se om någon här känner killen eller kanske är den killen för att lösa detta på ett skidigare sätt.

Känns tråkigt att hänga ut nån här men avsaknaden av mina pengar känns tråkigare...

Är detta rätt ställe eller är det ok att hänga ut folk så skriv gärna här tack.

Rutan var till en Fhazer FX och färgen var blå metallic.

Tillägg är att polisanmälan på händelsen är gjord nu.
 
B

Biosteel

iof så ju det här "bara" ett forum och ingen virtuell polisstation
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Nä visst men med tanke på att vi löser en del problem med skoterstälder och framför allt tar upp det så kanske en enkel tråd om detta kan vara bra.
Det är inte stora pengar men lurar man en så kanske man lura fler innan man fattar att det kanske var dumt.

Ibland räcker det med en fingervisning för att göra rätt för sig.
 

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Det är väl en kanonidé! Klart man ska försvåra så mycket som möjligt för skojare. Jag tycker att en dylik tråd gott och väl kunde finnas. Sen är det inte alls säkert att skojaren bryr sig om vad som står på ett skoterforum, men det blir i allafall inte lättare att lura folk i fortsättningen.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Polis...
Polisen tog emot anmälan som ett bedrägeri men tyvärr la man ner det utan att kontakta killen i Kiruna.
Sammanfattat så är alla rötägg och man skall alltid använda postförskott eller likande. Internetgirot.se är en väldigt bra tjänst som köparen betalar till och den som sålt skickar varan, när köparen har hämtat ut varan så betalas pengarna ut till säljaren.

Polisen gör säker vad dom kan men när man skickar papper till den som anmält så tycker man att den som man har anmält borde få ett brev med så kanske allt löser sig.

Rutan var snyggt blå med fästen och allt helt nytt endast provmonterad när vi skickade den, det enda var 2st små hål som vi hade borrat i ena fästet.

jaja som ni fattar så suger detta och alla som bor i Kiruna är "rumphål" tills motsatsen bevisats av Mig :aetsch: