Avgasknalll vid start?

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Hej, jag har en lynx 3900gl ifrån 83, Och nu när jag ska starta den så blir det bara en stor avgasknall och den startar inte, Nån som vet vad som kan va fel? Tror felet uppstod i våras, det var då den började spöka.:confused:
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Exakt så blev det på min moppe också, och då var den kolven som hade gått...skruva upp cyllarna och kolla!!

Lycka till !
 

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Exakt så blev det på min moppe också, och då var den kolven som hade gått...skruva upp cyllarna och kolla!!

Lycka till !

Okej, a ja vet inte om det kan va det? När den började smälla sådär så var det ganska varmt(nån plusgrad) och de var först när man körde som den började att dö av, sen när man skulle starta igen så blev det en avgasknall också gick den en bit till innan samma sak hände och nu startar den inte alls utan det blir bara en avgasknall. Och det sitter ganska gammla tändstift i så ska prova byta dom också.Nån som har nån fler ide om vad det kan va??
 

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
byt tändstift sen saken att den gick sämre beror nog på att den går för fett. avgasknallen tyder på det med
Så om ja byter tändstift så borde den starta om det inte är något annat fel, såsom tändspolen lr så? Men även fast jag kollade att jag hadde gnista på dom gammla stiften så kan dom ändå inte funka?
 

evilmandel

Medlem
8 okt 2006
18
0
1
insjön
jag har en polaris indy440-83 hade samma fel på den jag kom fram till att cdi boxen var trasig jag bytte och den går klockrent så tändnings fel är det nog kan jag tro
 

Enkkan

Aktiv medlem
5 sept 2006
94
0
6
Umeå
Har löst felet nu, visade sig vara så enkelt som ett glapp i nödstoppskontakten, vet inte varför han small när man skulle starta men den gör inte det nu längre iaf:p tack för alla svar föresten.