i det här fallet handlar det delvis om att skydda huven från värme på grund av pipan har så stor volym.
Om du tycker att det blir lite klumpigt och stelt så doppa bandaget i varmt vatten innan du lindar, blir som en blöt trasa som suger fast och går att formahar någon nån erfarenhet i att dela på ett avgasbandage? har nämligen ett som är 56mm brett
tack för svar men har vid det här laget hunnit linda 2 uppsättningar med trippel-pipor och använt 2 olika bredderOm du tycker att det blir lite klumpigt och stelt så doppa bandaget i varmt vatten innan du lindar, blir som en blöt trasa som suger fast och går att forma
Detta håller jag absolut inte med om !!Om Avgas Bandage vore värt att vräka på direkt vid ny tillverkning eller på något satt bättre pipfunktion skulle man se detta i roadracing omedeklbart...
finns inte på 125cc eller 250 och fanns inte heller på 500 vm maskinerna...
Det säger en hel del...........
Jag ruggade upp ytan lite på SLP-röret med sandpapper. Blötte även bandaget innan och det måste jag nog säga att man är tvungen för att få nån fason på det.får inte skiten att fästa, hur har ni gjort ? pipan är ju blanklackerad, man kanske ska rugga ner den me slippapper...nåt tips !
Pengar, det är nog hela anledningen. Att isolera pipan kostar nog lika mycket som att tillverka eländet, om inte mer. Så då fuskar dom och aluminiumdoppar istället och låtsas som det skulle ge nånting.......att tänka på är väl att om trimföretaget tex SLP hade velat ha bandage på varför har dom inte det från början?man ändrar karaktären på ett redan utprövat motstånd och om manhar varmare pipa går inte avgaserna ur pipan fortare då?vad händer då med förgasar bestyckningen?
Utstrålar en lindad pipa mindre värme (med markant skillnad) ?
Har lite besluts ångest om jag ska linda nu när jag skaffat front mount turbo.
EDIT: *****r va billigt de va där =) Beställde 50meter. Så nu har man väl avgasbandage för hela livet!
Kan tipsa om det billigaste stället att handla avgasbandage ifrån:
http://www.uthulin.se/