avgas tempgivare sno pro sx snabb hjälp!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hej.

söker efter givarn som sitter på sno pro modellerna i pipan min verka ha gått sönder (7 blinkningar)

hittat ny på rinab för 995:- men ska även finnas från någon cheva och någon v70 modell så har någon pris och artikel nr till dom vore väldigt snällt.

eller rent av har en hemma på hyllan. skicka pm isåntfall

någon som har koll på vad som händer med givarn trasig om man kör eller bör ja sätta i ett motstånd på ca 600 ohm?

tacksam för svar.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
tänningen verka ändras beroende av yemperatur så är just ingen höjdare och bara trycka dit ett motstånd heller.

blir less på att ingen verka finnas runt närområdet heller..
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Ja köpte 2st ifjol men innan ja fått hem de ordnade jag en annan.
Sålde en till en bekant med en SX å det funkade bra.
Har en kvar jag kan sälja. Den är till en cheva Diesel så den har en lite längre kabel å en annan kontakt.
Vet inte om han flyttade över original anslutningen eller skarvade på nått annat vis.
Att köra med ett fast värde funkar men du måste vara extremt noga med varmkörningen.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
varmkörning har ja koll på har även koso egt.

men vad vill du ha för givarn från chevan då?
du vet inte vilken modell eller artikel nr på den.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
swikberg snacka med soderlund här på forumet, han satt dit ett motstånd på sin och det funkar skitbra :)
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
jo funderar på en bygling för helgens körning iaf men sedan skulle jag ändå haft en givare dit då de lär bli ändå bättre och ha en sån i.

bäst hade vart att få ett artikel nr på antingen volvo givarn eller den till en cheva för då kan ja få tag i en väldigt fort.

eftersom att de verkar vara rätt många som köpt sånna givare borde någon också ha de numret alt årsmodell och bilmärke.

rinabs givare var väldigt långt bort så dessa kan ja inte köpa.
 

Henkeman

Aktiv medlem
21 jun 2010
76
0
6
Leksand
Skulle tippa på att cheva givaren är dyrare om du köper den i sverige än vad den kostar å ta hem från USA. Men som sagt, motstånd funkar fint som snabblösning. Du kan ju även köra med den fast lampan blinkar, åkte så hela våren med min

//Henke
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
den klöste lös på hela håll i dig 399:- hehe ny!! lite skillnad mot org.

ja tänkte bygla med motstånd imorgon. äre 500 ohm som gills? någon som har någon koll på watten som givarn drar?
 

Henkeman

Aktiv medlem
21 jun 2010
76
0
6
Leksand
Givaren ger ett motstånd, ohmvärde, det varierar med temperaturen i pipan (avgasernas temperatur) har för mig att 660-680 ohm motsvarar samma i grader. Givarens värden vid givna temperaturer står angivet på elschemat :)

Edit: 600grader är 620 ohm. 500 grader = 555 ohm, 700 grader = 680ohm
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
swikberg kom in till KM telesystem alt ring söderlund han fixar ett åt dig imorn. Sa han idag när vi satt o fika iaf ;)
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
njurunda bil el. tror de va samma pris överallt för den givarn enda problemet är att de inte finns någon i hela sverige typ så den kommer direkt från usa igenom tillverkarn så tar ca en vecka innan den är här.

okej tackar för svar.

absolut vart håller han hus vet inte vart KM telesystem ligger. och vad heter han?
 

Soderlund

Välkänd medlem
15 okt 2009
102
0
6
Sundsvall
Hej! om du kommer till mig idag med kontaktstycket med dig så kan jag fixa det!
ring 073-0575124. kom ihåg att jag behöver kontaktstycket. alt att du tar med hela sensorn kan jag mäta upp den också så får vi se att det verkligen är fel på den. men jag åker bort 15:30 så kom innan det.