Avdragare till Freeride

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Någon som har koll på vad ja ska ha för avdragare till primären på min freeride -12a ? Och vad är de för art.nr ?
 

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Funkar klockrent med vatten. Var inte snål med gängtejpen och se till att linda den medurs så den inte åker upp. Går de inte så gör om med mer tejp. Funkar lite bättre med olja om den sitter jätte mycke, men de blir mycke kladdigare och mer att göra rent! Så använd vatten om de går
Lycka till!
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Även jag lossade primären med originalbulten och vatten. Gängtejp på sen drar du lite tills du känner motstånd, sen lite till.... PLOPP, hur enkelt som helst! Men det är ju säkert olika från maskin till maskin.
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Tack för alla svar ! :) Jag har en avdragare, men är inte hundra om de är rätt typ, och jag vill inte chansa och ev. skada något. Så de får nog bli vattenmetoden.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Nya och gamla TRA-avdagaren skiljer bara på längden. Den nya är kortare längs fram så fler gängor är i ingrepp i variatorn. Så den äldre går bra att ta av några milimeter om det är det enda man har.
 

figo

Aktiv medlem
1 feb 2011
92
0
6
Kiruna
Ursäkta för offtopic men onödigt att starta ny tråd.
Funkar vattenmetoden med orginalbulten på typ powerblock som sitter på rotax 300 och 550?

Viktor