Avdragare till 108 EXP

Diesel

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Någon som vet vad det är för typ av gänga till avdragaren som passar till artics 108 exp variator.Måste säga att jag är besviken på skoterfirmorna här runt östersund med omnejd,fick inte låna någon avdragare någonstanns.Klart dålig service.
 
J

Jona$

jasså ! de får du inte här heller för har du en aning om vad en avdragare på firman kostar jämfört mot en orginal? 2000ca för firmans å de e många som her sönder dom så de e juh inte så konstigt att dom inte lånar ut dom...

Ne sluta snåla å köp en egen för nåra hundringar..de gjorde ja iaf
 

Diesel

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Nää.Det har ingenting med snålhet att göra.Problemet var att jag behövde avdragaren direkt,för variator byte.Ingen av firmorna hadde inte heller avdragaren hemma till försäljning.Och det här med att den skulle vara dyr för verkstan spelar väl ingen roll.Jag hadde gärna lämnat pengar för deras"säkerhet".Men en komplett 9 bults variator fick säljas för ett antal 1000 lappar.
 
J

Jona$

jepp de finns hos rinab..dessutom e de väll lite dumt om du nu fick lämna pengar för deras säkerhet å så hadde den gått sönder då hadde du stått där 2000 fattigare lite..

kanske inte så dumt att vänta på en egen för betydligt billigare pengar då iställe va? dessutom kan du använda olja i gänghålet och sen skruva in orginalbulten de funkar på vissa skotrar