Autotune

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Har inhandlat ett autotune till min pcv och undrar om någon som pillat något med detta är väldigt kluven hur jag ska bygga upp target afr mappen och behöver lite tips. Är det nån som har en bild på en lämplig tabell? //Samuel
 

seamaster33

Ny medlem
21 dec 2014
2
0
1
Hur har det gått? Funderar på att skaffa ett själv. Har hört att det inte ska funka så bra 2 takt pga oljan?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Har inhandlat ett autotune till min pcv och undrar om någon som pillat något med detta är väldigt kluven hur jag ska bygga upp target afr mappen och behöver lite tips. Är det nån som har en bild på en lämplig tabell? //Samuel
Vart rekommenderar powercommander att man sätter lambdasonden på pipan?
Jag frågar för att jag antar att Pc har listat ut bästa stället för bra livslängd och rättvisast mätning. Jag själv sätter den mitt i pipan där den är fetast och högt upp för att komma så långt från tvåtaktsoljeslem som möjligt men jag vet inte om de är bästa stället?
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Min tanke är att använa autotuner till att putsa mappar med och sedan ta ur den tills nästa gång. Har läst nån stans på nåt forum att plaseringen av sonden skall vara där du beskriver Boost enligt någon som mailat dynojet men man ska nog ta det med en nypa salt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk