assault

snajp

Välkänd medlem
2 dec 2006
106
0
6
Hej. Undrar om man kan justera tpsen innan man har kört in maskinen. eller ska man vänta tills maskinen har gått typ 40 50 mil. Verkar som alla assaulter på marknaden har bekymmer med detta
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hej! Jag har haft problem med det (troligtvis var det åf som fuskade med servicen). Jag ställde in min TPS på 50mila servicen och skotern rasade ca 8mil efter. Jag tror du kan justera den innan, men hör med ÅF om det går
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Ja, den kan du ställa in när du vill men det bästa är väl att dom gör det samtidigt som du gör servicen. Det du borde fara in och få fixat före är schimsningen på ett motorfäste så den inte äter remmar.
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Jag har inte bytt något motorfäste än och min har då inte ätit någon rem, inte farsans heller.. Så det är nog ingen fara med motorfästet, lämna in den då det är dags för service bara.
Iofs. så kan jag väl inte påstå att jag märkt något bludder eller fel med TPSen heller så..
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Det är inte alla som har fel på tpsen.
Brorsan assault tog sin första rem vid 45 mil typ, han fick iof en ny av ÅF samt att dom la en bricka på ena motorfästet.
Hämtade min Assault från första servicen idag, det enda han gjorde var att shimsa motorkudden förutom "basicgrejerna" så klart.
Han påstår att han inte har fått något servicemeddelande angående TPSen.
Han visade t.o.m. farsan alla servicemeddelanden han fått och det var inget angående någon TPS. Iofs. så verkar vi inte heller ha något fel på våra TPSer.
Hur har din brors assault gått annars då? Förresten, har ni kollat slidesen, för farsan fick byta vid 25mil ungefär och då har vi kört på exakt samma ställen förutom att jag tagit några extra turer. Jag har boggiehjul monterade och farsan har isrivarna.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Hämtade min Assault från första servicen idag, det enda han gjorde var att shimsa motorkudden förutom "basicgrejerna" så klart.
Han påstår att han inte har fått något servicemeddelande angående TPSen.
Han visade t.o.m. farsan alla servicemeddelanden han fått och det var inget angående någon TPS. Iofs. så verkar vi inte heller ha något fel på våra TPSer.
Hur har din brors assault gått annars då? Förresten, har ni kollat slidesen, för farsan fick byta vid 25mil ungefär och då har vi kört på exakt samma ställen förutom att jag tagit några extra turer. Jag har boggiehjul monterade och farsan har isrivarna.
Ja det har gått bra, hög soppa förbrukning med annars helt ok. Inte helt ovanligt att den tagit 4.5-5 liter milen. Nu i veckan lossna en avgasport för han, så det blev direkt till ÅF, men dom kunde inte fixa de så då tog han hem skiten å fixa det själv ist så nu går den igen (ÅF har beställt nya cyl till den). Ja, slidesen måste kollas. Han kör då med hjulen. Vart med en annan kompis i veckan och hämta en assault i Gve och dom tyckte att man skulle borra nya hål till isrivarna och köra med både hjul och rivare. För övrigt så sa dom i Gve att TPSen skulle ställas in på första servicen, men dom sa inget om motorfästet som ska shimsas.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Hej! Jag har haft problem med det (troligtvis var det åf som fuskade med servicen). Jag ställde in min TPS på 50mila servicen och skotern rasade ca 8mil efter. Jag tror du kan justera den innan, men hör med ÅF om det går
jag hörde att dom inte fått ut nått service medelande på TPS och därför rör dom inte den.
att din rasade efter att du skruvat i den är ju ditt eget fel och knappast nått som ÅF har gjort fel på en service.