Assault rmk 800 försäkringsbolag?

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Hej, har en assault -11 o har svedea som försäkringsbolag, inte billigast men tyckte dom hade bra vilkor. Bla motorförsäkring för maskiner under 5år eller max 1000mil tror jag det var, någon form av olycksfall o även stilleståndsersättning o inte så blodiga självrisker. :)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Valde också Svedea enbart för maskinförsäkringen


Billigast när jag kollade var LF men då har jag många försäkringar där och får 25% rabatt
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Hej, har en assault -11 o har svedea som försäkringsbolag, inte billigast men tyckte dom hade bra vilkor. Bla motorförsäkring för maskiner under 5år eller max 1000mil tror jag det var, någon form av olycksfall o även stilleståndsersättning o inte så blodiga självrisker. :)
OT: Kan det verkligen vara riktigt med 1000mil/5år. Jag menar, säg att du köper en 09 assault rmk eller motsvarande skrotax, är det bara att köra tills det rasar och sen svänger man in på verkstan. - Hejhej, här är jag igen. Fixa och skicka räkningen till svedea!

Eller är det nån form av avräkning ungefär som på badrummet om ni fattar? Jaha, skotern är 4 år. Då får du bara ut 20% av kostnaden. Nån som tagit ut nåt på maskinförsäkringen?
 

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
OT: Kan det verkligen vara riktigt med 1000mil/5år. Jag menar, säg att du köper en 09 assault rmk eller motsvarande skrotax, är det bara att köra tills det rasar och sen svänger man in på verkstan. - Hejhej, här är jag igen. Fixa och skicka räkningen till svedea!

Eller är det nån form av avräkning ungefär som på badrummet om ni fattar? Jaha, skotern är 4 år. Då får du bara ut 20% av kostnaden. Nån som tagit ut nåt på maskinförsäkringen?
Om man läser vilkoren som jag fått så står det 5år eller yngre eller max 1000mil. Självrisk 30% dock lägst 1000:- iofs kan d bli en bra slant ändå vid ett totalhaveri men vid tex kolv o cylinder ras som kostar i runda slängar ca 22 000:- så känns ju 6600:- en anning bättre. :)
Sen kan det ju kanske vara så att man ska ha sköt serviceintervaller och dylikt. Har inte behövt nytja den så vet ju inte annat än vad som står i vilkoren.
Mvh