Assault rmk 800 13 går bara på tomgång.

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Köpte för nån månad sedan första polarisen gick fint vid köp. Väl hemma gick den sen när jag ville provgasa på vägen ville intr backen i utan den dog vissa av gångerna
Sedan skulle jag ta den till återförsäljare för att kolla tpsen. Startade utan problem lät gå en stund sen lät deb som att gå på en bara. Tänkte dom får kolla allt på verkstan. När vi kom fram starta den men dog vid gas. Dem får ha kvar den tills dom huttat felet. Va tros de kan vara ??
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Problem att få i backen kan vara dålig kompression! Jag skulle nog kolla statusen på kolvarna bara för att vara på säkra sidan.
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
stor del var tps. dåliga stift kedjan var slack. de var endel grejer dom hittade. nu går den iallafall!
oljepumpen var original efter 220 mil men har ställt upp den 1.25 varv men vart stopp där för jag råkade bryta till armen som håller den. Jag vill iallafall tro att det vart 1.25 ungefärt då grejerna jag hade var väldigt olämpliga för att justera skruven... plåten är riktad och allt tycks funka men vet inte rikgti hur pumpen står ;z