Assault 800 vill inte varva?

Aryey79

Medlem
7 jan 2021
13
1
3
45
Mora
Hej!

Drog igång skotern idag (assault 800 -12) och den startar på andra draget. Lät den bli varm men när jag skulle iväg så vägrar den varva över 4000 varv. Det enda jag har gjort över sommaren är att montera rsi gasblock/nödstopp så jag undrar om det kan vara orsaken eller om det är något annat?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
I ditt gamla gasblock gick det säkert en sladd som du antingen kopplat ur eller bara skruvat lös själva brytaren som sladden gick till. Så kolla i ditt gamla gasblock. Sen har nog ditt bya gasblock ingen plats för gashängsbrytaren så den enklaste är då att skära bort tejpen på brytaren så du kan öppna den, sen pillar du ur plastpiggen med tillhörande metaldel som är rund. Sen kan man lämpligen fylla den med smältlim och på med locket igen. Sen buntar du ihop den någonstanns under huven.
 
Reactions: Aryey79

Aryey79

Medlem
7 jan 2021
13
1
3
45
Mora
I ditt gamla gasblock gick det säkert en sladd som du antingen kopplat ur eller bara skruvat lös själva brytaren som sladden gick till. Så kolla i ditt gamla gasblock. Sen har nog ditt bya gasblock ingen plats för gashängsbrytaren så den enklaste är då att skära bort tejpen på brytaren så du kan öppna den, sen pillar du ur plastpiggen med tillhörande metaldel som är rund. Sen kan man lämpligen fylla den med smältlim och på med locket igen. Sen buntar du ihop den någonstanns under huven.
Tack för hjälpen asker!
Kopplade in brytaren och satte ett buntband över och tejpade över. Gömde den under huven.
Nu funkar den!