assault 2010

Belowzero

Aktiv medlem
26 okt 2006
84
0
6
Stockholm / Ljungdalen
Hej. E det någon som hört något nytt om assault´n förutom andra dämpare å lägre komp i maskinen och hur mycket kommer dom att ändra på kommer 09´s delar att passa typ variator kitt å pipa . Beställde en idag nu får det vara nog med skidoo
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
I lördags pratade jag med ägaren till Ytteroke Produktion om både Assault och Rush 2010.
Tydligen så skulle assault få nya kolvar och cylindrar. Möjligtvis skulle det även komma en ny mappning men de var han tveksam till.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
I lördags pratade jag med ägaren till Ytteroke Produktion om både Assault och Rush 2010.
Tydligen så skulle assault få nya kolvar och cylindrar. Möjligtvis skulle det även komma en ny mappning men de var han tveksam till.
En ny mappning är ju verkligen nödvändigt! Jag ska höra med min ÅF. Undra vad jag ska köra för maskin i år? Ingen Polaris iallafall efter floppen med Assaulten!:mad:
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Är det inte lite klurigt att testa mappningar på sommaren? Fyrspridar systemet är ju lite känsligt på värme/luftfuktighet skulle jag tro. ... Känns konstigt att de tar in personer som mappar båtmotorer (vad jag hört) för att få bukt på problemen de inte löste på 09orna, och ändå släppa 2010orna med samma mappningsom 09orna? Men man väntar ju med stor spänning på vad som komma skall, och jag tror på att det kommer en annan mappning som lirar bättre på alla 800cfi motorerna.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Ni kan nog kallt räkna med att -10orna har ny mappning, förmodligen kommer även en ny till -09 som ska i i samband emd motorfixen som kommer senare i sommar.

Tydligen körs det tester på nya mappningar både i bromsbänk i miljökammare men även på Svalbard och säkert fler ställen också
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Tydligen körs det tester på nya mappningar både i bromsbänk i miljökammare men även på Svalbard och säkert fler ställen också
Ok, tänkte inte på att det faktiskt finns sådana möjligheter.. :eek:
Kan du verifiera detta på något vis?