Arctic XF800 HC Limited -13

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Satt och längtade efter vinter och pudersnö en dag och surfade in på Ebay en sväng, det hela slutade med en beställning och här i veckan dök paketet upp:







Mycket grönt är det, blev lite tveksam när jag öppnade paketet om det skulle bli snyggt eller inte, tanken var att bryta av det vita lite.
Paktet innehåller:

-Bukplast bakre
-Bukplast främre
-Sportbumber
-Lyktsköld smoke
-Handtagsskydd
-Kneepads
-Skidkrokar
-Fox stötdämparskydd

Men man kan ju inte låta sakerna vara som de är, dum som man är. För det första så gillade jag inte riktigt infästningen av sportbumbern, sitter bara med en övre skruv mot originalets två.





Ska lämna in det till lokala smeden så får de kapa bort det påsvetsade fästen och sedan nita dit originalfästet från den vita bumbern, känns som det borde bli stabilare.

Sen så passar ju inte den främre bukplasten tillsammans med sportbumbern så det blev nästa uppdrag.



Försvann en del plast men nu passar den i alla fall:





Och så här ser det ut så långt, allt är väl inte riktigt på plats men man ser ju idén, kanske kommer lite mer saker.

 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Blir riktigt snyggt! Lacka kantlisten på fotstegen och lyftbågen kan nog vara snyggt så den blir lite grön bak också.
Tack, jo, saknas lite grönt bak men blir gröna slides sen får vi se, hade en grön stänklapp med i beställningen först men tog bort den då jag tyckte det hade blivit för mycket, men en grön båge kanske.