Arctic caten är stum i boogien

matteboii

Medlem
8 aug 2022
13
1
3
23
Sverige
2986229862
Min skoter är stum i boogien och felet är nog att plattan på bilden att den sitter fel! Har skruvat lös skruven längst ner till och bendat upp den så den kommer i rätt position men så fort det blir tyngd på den så åker plattan ned igen. Så då undrar jag hur man ska lösa det så allt fungerar och hur man gör det? Skulle vara glad för svar!

(Är en arctic cat cougar -88)
/mvh Matteus
 

matteboii

Medlem
8 aug 2022
13
1
3
23
Sverige
Har tagit loss plattan men vet inte hur jag ska få frma den i det andra hålen! Ska jag spänna av allt på något sätt eller ska jag ta loss hel boogien och fixa det så
 

Attachments

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Lossa fjädern framför främre boggihjulet , de är bara skruva lös fästet och bryta fjädern över boggihjulet. De är inte så stark spänst i den fjädern om du har maskinen upphissad i baken.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Jag är inte lika säker på att saxen ska sitta i främre hålet, tittar man i det bulthålet på bilden ser det inte ut som det nånsin har suttit nåt där?
Blev exakt samma på en kompis artcic i vintras, jag får för mig det ska vara ett ditsvetsat stopp i saxen som har lossnat
 

matteboii

Medlem
8 aug 2022
13
1
3
23
Sverige
Jag är inte lika säker på att saxen ska sitta i främre hålet, tittar man i det bulthålet på bilden ser det inte ut som det nånsin har suttit nåt där?
Blev exakt samma på en kompis artcic i vintras, jag får för mig det ska vara ett ditsvetsat stopp i saxen som har lossnat
Tror samma som dig att det inte har suttit något i de främre hålen! Kan du även förklara mer hur det kan vara om det där stoppet har lossnat och vart det sitter för de är nog för avancerat för mig att fixa själv så då blir det nog att jag får lämna in det
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Nej men du det ska nog sitta en balatarem där vid närmare eftertanke..! Inte helt omöjligt att den där boggien kommer från en nyare maskin, för den där hittade jag inte på sprängskissen från -88, men på en -97 cougar så finns den.


 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Nej men du det ska nog sitta en balatarem där vid närmare eftertanke..! Inte helt omöjligt att den där boggien kommer från en nyare maskin, för den där hittade jag inte på sprängskissen från -88, men på en -97 cougar så finns den.


Om så är fallet så är det ju inte säkert att boggien sitter där den ska, rätt mått mellan främre och bakre infästning. Men en balatarem där ser ut att saknas.
 

matteboii

Medlem
8 aug 2022
13
1
3
23
Sverige
Nej men du det ska nog sitta en balatarem där vid närmare eftertanke..! Inte helt omöjligt att den där boggien kommer från en nyare maskin, för den där hittade jag inte på sprängskissen från -88, men på en -97 cougar så finns den.


Tack för svaret!
Boogien är nog utbytt för det är inte så mycket delar på maskinen som är orginal! Den där balata remmen beställer jag den på merafritid? Så jag kan ju beställa en sådan och kolla om det fungerar!
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Ja, eller hos närmaste arctic återförsäljare. Dubbelkolla gärna artikelnumren mellan årsmodellerna, ifall dom mot förmodan ändrat på den mellan åren