http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=22&t=54459
Har en zrt 800 som har skurit. ej stum eller så, men blivit svårtstartad och då beslutade ajg mig för att kolla kompan. 10, 5 på 2 första men den 3 visade 9.5 cylindern närmast vattenpumpen. Tog bort piporna och tittade in och såg då att kolven inte såg bra ut. plockade upp toppen och cylindern och såg att det släppt ordentligt uppe från kolven. Cylindern är några repor i, känns om man tar nageln och drar efter reporna. Skulle vilja ha lite hjälp med vad ni tror har orsakat detta? två övriga cylindrarna och kolvarna såg mycket bra ut. Kolvarna och cylindrarna har gått kanske 100 mil sen det byttes.
Länkar några bilder ni kan kika på. och vad ska man göra angående cylindern? hona går väl inte när det är nikasil?
Skotern sitter det blackmagic pipor v kitt flatsidegasare portad och mixtrad med.
Är mycket tacksam för hjälp! Mvh!
Har en zrt 800 som har skurit. ej stum eller så, men blivit svårtstartad och då beslutade ajg mig för att kolla kompan. 10, 5 på 2 första men den 3 visade 9.5 cylindern närmast vattenpumpen. Tog bort piporna och tittade in och såg då att kolven inte såg bra ut. plockade upp toppen och cylindern och såg att det släppt ordentligt uppe från kolven. Cylindern är några repor i, känns om man tar nageln och drar efter reporna. Skulle vilja ha lite hjälp med vad ni tror har orsakat detta? två övriga cylindrarna och kolvarna såg mycket bra ut. Kolvarna och cylindrarna har gått kanske 100 mil sen det byttes.
Länkar några bilder ni kan kika på. och vad ska man göra angående cylindern? hona går väl inte när det är nikasil?
Skotern sitter det blackmagic pipor v kitt flatsidegasare portad och mixtrad med.
Är mycket tacksam för hjälp! Mvh!
Last edited: