Arctic Cat startar ej efter service!

ArcticSven

Medlem
16 jan 2012
8
0
1
Korsholm, Finland
Hej har en Arctic Cat panther 440 -98 eller -99 mins inte. I slutet av förra vintern Stannade den och det var något i motorn som hade gått sönder:confused: Förde den på service och provade den inte förän nu. Gick inte att dra igång den och jag fyllde på bensin och bytte tändstift. Köpte nyss ett nytt batteri och startmotorn går runt men startar inte!! Har på choke. Den har ALLTID startat utan problem varje vinter förut.. Vad kan det vara för fel?
 

ArcticSven

Medlem
16 jan 2012
8
0
1
Korsholm, Finland
har inte provat att droppa bensin i cylindrarna. hur mycket skall jag droppa dit? ska jag droppa det under tändstiftet? är inte så motorkunnig. Tror du att det skulle funka?
Tobbe: Ja jag har tankat för några dagar sedan och före det var det så lite bensin i tanken att det inte syndes på bensinmätaren.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Skruva ur tändstiften och häll i lite bensin i varje cylinder.
Skruva tillbaka och starta, men du kan behöva göra det flera gånger!

En halv pet-kork kork i varje på ett ungefär.
 

ArcticSven

Medlem
16 jan 2012
8
0
1
Korsholm, Finland
tog upp och kollade tändstiften, de var som nya, inte en droppe bensin. Hällde i lite bensin i cylindrarna och den startade direkt, men stannade igen efter 2 sec. Kranen är på.. Alltså får den inte bensin, Vad gör jag nu??
 

bratte

Medlem
4 mar 2011
34
0
1
Finns ju rätt många orsaker om den ej får soppa.
Kanske inte hunnit börja pumpa som den ska, kolla om du har bensin i filtret. Prova köra samma sak med soppan i cylindrarna igen.
Det kan vara en sprucken vakuumslang som gör att pumpen ej pumpar, eller att membranen i pumpen torkat, får du den väl att börja pumpa så brukar det fungera dock, trasig bränslekran, skit i tanken osv.
Följ slangarna från tanken och kolla om du har bensin i dessa..