Arctic Cat Sno Pro XC eller MX Z X-RS 600 E-TEC

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Hej!
vilken ska man välja mellan en Arctic Cat Sno Pro XC 800 -10 eller en MX Z X-RS 800r -10

Kör ungefär 60% utanför led och 40% led, tänker ändå lägga på 44s matta.

Vem är roligast?

Vem går vassast?

Vem går bäst i snön?
 
Last edited:

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Garanterar att XC är vassare än E-TECen, är kanon nöjd med min -09a. Tycker den går bra i snö men måste bestyckas om eftersom den får på tok för mkt bränsle. Lätt den roligaste skotern jag provat, känns mkt stabilare än Skidoos och Lynx RS modeller.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Garanterar att XC är vassare än E-TECen, är kanon nöjd med min -09a. Tycker den går bra i snö men måste bestyckas om eftersom den får på tok för mkt bränsle. Lätt den roligaste skotern jag provat, känns mkt stabilare än Skidoos och Lynx RS modeller.
Men han är på jakt efter en ny 2010 så då förmodar jag att det är snopro 500 det kommer bli eftersom det inte finns någon xc600 i år.
Jag gillar absolut chassiet och motorn i min snopro 600 -09. Men jag hade nog ändå valt en etec600 framför snopro 500 pga den låga effekten i snopron. Sedan så tycker inte jag snopron är någon höjdare ute i lös snö, har inte testat så mycket dock men jag tycker nog xp är bättre där.
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Sv: Arctic Cat Sno Pro XC 800 eller MX Z X-RS 800r -10

Men han är på jakt efter en ny 2010 så då förmodar jag att det är snopro 500 det kommer bli eftersom det inte finns någon xc600 i år.
Jag gillar absolut chassiet och motorn i min snopro 600 -09. Men jag hade nog ändå valt en etec600 framför snopro 500 pga den låga effekten i snopron. Sedan så tycker inte jag snopron är någon höjdare ute i lös snö, har inte testat så mycket dock men jag tycker nog xp är bättre där.
Oj jag råka skriva fel det var en Arctic Cat Sno Pro XC 800 och en
MX Z X-RS 800r -10 jag mena :tongue1:
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Sv: Arctic Cat Sno Pro XC 800 eller MX Z X-RS 800r -10

En XRS är mer ledanpassad med ledfjädring, back, separat oljetank mm.
Snopron komer som det står, vara en killer. Ingen back, blandning av olja i tanken, den kommer troligvis ha HÅRDA dämpare, liten bränsletank. Snopron kommer som förståeligt vara mer special eftersom det är ett specialbygge vi snackar om. Får du tag på en inom rimlig tid och han ser till att ex fixa i ordning variatorerna och liknande så kommer den vara grym.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Sno pron verkar va för mycket special , dock om du tävlar och vet vad exakt vad du vill ha verkar den lovande.

Skidoon lär vara mycket bränslesnålare och mer lättsåld.