Arctic cat Mountain cat 800 -03

Trikkan

Medlem
6 okt 2012
6
0
1
Hej, funderar på köpa en mountain cat 800 -03a, maskinen jag titta på har gått 600 mi. Finns det några fel på denna modell? Skriv gärna positiva och negativa saker! Mata infromation om denna maskin tack!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Känns lite som att du försöker dömma ut mc800 lite grann
Han dömmer ut allt som inte är en FyrtaktsYamma så det är inget att bry sig om.
En lpoäng har han men det är inget extra hårt slitage på en sådan jämfört med en av ett annat märke.
 
Last edited:

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Precis, skotrar i överlag är skit ;) Vad jag hört om MC´n är att den drar rätt bra med soppa.. Sen har den väl rätt låg körställning jämfört med nyare chassin och modeller
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Har haft både en -01(förgasare) och nu en -02(efi) och tycker
Inte någon av dom är speciellt dryg på soppa.
Allt beror ju på vilken frekvens tummen har.
Billigast jag fått den att ta är 1.8 men det var lugn ledkörning.
Dyrast 3.1 blötsnö och bara lek.
/Stefan
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Just den årsmodellen hade ingen av de andra märkena någon mountain med framvagn eller efi. Och det finns inget speciellt att titta på. Kolla "det vanliga" så är du nog safe.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Han dömmer ut allt som inte är en FyrtaktsYamma så det är inget att bry sig om.
En lpoäng har han men det är inget extra hårt slitage på en sådan jämfört med en av ett annat märke.

Nej det har inget med märke att göra. AC 800 var en hårig best när den kom, det var inte mormor som köpte den. Inte heller begagnade... Alla skotrar av den typen är hårt körda, man skall vara medveten om att precis allt kan vara hårt slitet, chassit snett etc.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Då spelar det ju förfan ingen roll vad man köper , allt kan vara hårt slitet , snett chassie , knäckta a-armar osv.
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
Nej det har inget med märke att göra. AC 800 var en hårig best när den kom, det var inte mormor som köpte den. Inte heller begagnade... Alla skotrar av den typen är hårt körda, man skall vara medveten om att precis allt kan vara hårt slitet, chassit snett etc.
självklart finns det skotrar som inte är hårdkörda, vet inte vad som är hårt för dig. skotern är till för att klättra i branta backar, du kanske tycker det är hårdkörning vad vet jag, men som sagt det är det den är gjord för, hellre det än att piska en skoter hårt efter leden enligt mitt tycke!