Arctic cat m8 startar ej!

viggepro

Medlem
18 nov 2011
34
0
1
Jokkmokk
Hej!
Min arctic cat hcr m8 2011 vill inte starta..
Skotern gick jätte bra men sen helt plötsligt dog den bara, testa dra några gånger utan att den starta. Sen efter många försök starta den och efter det så gick den jävligt slött och dog igen, efter det startar den inte alls.
Jag har tändning till stiften (helt nya tändstift)
Nån som vet vad det kan vara för fel?
Tacksam för svar! :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
För lite soppa i tanken i samband med lutande underlag. Eller ännu dummare fel typ helt enkelt slut på soppa oavsett underlag.
Lita inte på tankmätaren kolla ner i tanken.

Annars lät bränslepump som ett bra ställe att leta fel på.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Filter? På min hcr (11) Så vände sig filtren i tanken och flöt upp så dom bara sög luft efter nån mil stannade den från fulltank. Kolla så det inte är nånting sådant :)
 

martinmp777

Välkänd medlem
7 apr 2010
156
0
6
Örnsköldsvik
jag har liknande problem med min m8 -11 den gick bra på lördag tankade innan vi for till stugan och på söndag så tände den bara till lite första eller andra draget sedan inte ett liv
Bra gnista (nya stift), bränslepumpen fungerar

trodde att det blivit någon ispropp så haft den i garaget nu sen i söndags och den startat ändå inte, någon som har någon idé?
 

viggepro

Medlem
18 nov 2011
34
0
1
Jokkmokk
okej ja det är ett jävla mysterium med skotrar..
Min bränslepump verkar också fungera som den ska och nya stift sitter på.
Men kom med förslag vad för fel det kan va :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
jag har liknande problem med min m8 -11 den gick bra på lördag tankade innan vi for till stugan och på söndag så tände den bara till lite första eller andra draget sedan inte ett liv
Bra gnista (nya stift), bränslepumpen fungerar

trodde att det blivit någon ispropp så haft den i garaget nu sen i söndags och den startat ändå inte, någon som har någon idé?
Om du inte har gnista på stiften så kan de va någon dödarknapp som felar helst om den är utrustad med extra dödarlina eller liknande. Tjuvkoppla förbi dem och ta isär alla kontakter du hittar som har med motor att göra. Ta lös och blås med tryckluft i alla kontakter. Lite sprayolja i kontakter är int fel heller.

Har man däremot gnista men den går bara på tomg brukar de vara gashängsbrytaren i tumgasen som jäklas.
 

martinmp777

Välkänd medlem
7 apr 2010
156
0
6
Örnsköldsvik
Om du inte har gnista på stiften så kan de va någon dödarknapp som felar helst om den är utrustad med extra dödarlina eller liknande. Tjuvkoppla förbi dem och ta isär alla kontakter du hittar som har med motor att göra. Ta lös och blås med tryckluft i alla kontakter. Lite sprayolja i kontakter är int fel heller.

Har man däremot gnista men den går bara på tomg brukar de vara gashängsbrytaren i tumgasen som jäklas.
jag har gnista på stiften men ska testa att ta isär alla kontakter ändå
 

martinmp777

Välkänd medlem
7 apr 2010
156
0
6
Örnsköldsvik
Hur går det för dig viggepro? Har du fått igång skotern?
Min startade igår när jag höll full gas och drog men den gick inte alls bra och det gick inte att kära iväg
 

viggepro

Medlem
18 nov 2011
34
0
1
Jokkmokk
Jåå fick igång skotern igår! Det visade sig att det var alldeles fullt med bensin i cylindrarna. Så tog bara bort tändstiften och drog ut allt. Sen efter det starta den! Har dock bara testkört den en liten sväng men den gick då bra då allafall☺