Arctic cat m8 07 bra???

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Fundar på En m8 141" 07. Den har 52mm nerfilade kammar till ca 49mm och jag undrar hur dom går i djupsnö och vad soppa förbrukningen ligger på i mycket snö. Hur hänger dom med andra Mountain maskiner tex RMK 800?
Skriv för och nackdelar med den här modellen,
Tack på förhand :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Bästa maskinen för sin tid skulle jag vilja säga, då de andra märkena inte riktigt vaknat ännu.

Hänger på det mesta och en del lite nyare. Men en ny summit eller rmk är ju bättre maskiner såklart. Men kan du köra skoter så är det väll ingen som kommer åka "8or" runt dig än om de har nyare m800a/rmk osv.

Ser inga direkt nackdelar med modellen men 141" är ju en aning kort för att klassificeras som mountain. Funkar bra på ledkörning (tycker jag), driftsäker motor och jävligt snygg såklart.

Möjligtvis kan jag väll säga att jag inte gillar fotstegen på den, ingen har benen så långt bak och fotsteg som går bak till stänkskyddet ökar bara risken för fastkörning i mil värld. Kan med (estetiska och praktiska) fördelar byggas om till -09+ tunnelslut. Och en dyna från -10+ bör monteras då originalet är värdelöst.
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Okej så om jag kör med den bör jag ändå även fast den är "kort" kunna hänga med polarna som kör nya Lynx 3900 ? och någon som skulle kunna svara på hur förbrukning är på m8 an ? :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Hur tung är du på gasen? Vilket före är det? Och det är trots allt en 800.. Men 2 till 5l/milen kanske?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
personligen hade jag valt en M7a istället...
2 kompisar som haft m8-07 och en tredje en m8-08. den sista med ett färdigt variatorkitt.

ingen av dom hängde med någon av mina m7or jag ägde under den tiden..
då hade jag variatorkit, krysskil 1.5g, fuelreducer och större lufttratt!

förbrukningen på M7 får du räkna mellan 3-4.5 l/m beroende på körning ...