behöver hjälp att bestämma mig om nästa inköp, ja kommer köra en del på led för att komma till mer öppna ytor, men vilka fördelar finns de med de olika modellerna, samt problem mm. tack på förhand
Själva körningen i lössnö tror jag du blir nöjd med vilket som men ledkörning anser jag summiten lite mindre dålig än M. Summiten är ju väldigt trevlig i snön och hur den vill lyfta ur snön på ett skönt sätt. Tror körronden vinner nog summiten i mina ögon.
Sedan till det tråkiga med summiten och det är motor och magnapullproblemen.
Skulle kolla på summiten om motorn är renoverad sedan fundera på hur länge man har tänkt behålla den. Ska man ha den över en lång tid så kan det bli dyrt om man får betala ett ras och man kanske rent av får räkna in det i ekonomin till all övrig service. Trots allt så har dessa två skotrar några år på nacken och man kommer stöta på slitdelar som kommer behöva bytas.
Sett över en ägandeperiod gissar jag att man kommer ha mindre kostnad för oväntade händelser för M7.
Jag säger då tvärtom på led körningen...
Summit känns väldigt bångstyrig efter leden medans med M7an så kan du kör skadat fort efter leden.
Om det är lite mindre guppigt så hänger du på bra många ledmaskiner.