Arctic cat M7 05 153"

Rojjz

Ny medlem
19 okt 2012
4
0
1
Hej! Är väldigt sugen på en M7-05 och undrar vad ni kan säga om denna maskin! Jag frågar er eftersom jag inte har någon aning själv!

MVH
Rojjz
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Att fundera på att köpa en 153" maskin och samtidigt fantisera om att åka rulle är som att övervara skotern för att den låter bättre då, alltså ren idioti;)

Nä men visst, med lite trolleri variatormässigt så reser den lite i starten, trollar du med motorn så står den ett tag!
Är egentligen inte något speciellt att titta efter mer än vanligt slitage på en äldre maskin!
lyft/tippa skotern i framändan och känn efter glapp i bussningar/axlar i framvagn, samma boggie och speciellt boggieskenor som vill spricka!
Tryck ihop primärvariatorn och känn så rullarna är OK!

Är det org dynan så ta bort den (2clips i dynfacket) och titta så chassiet är sprickfritt och rakt.. Dock mest f7 som spricker där..
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Ska du ha en lång maskin som går på rullen, köp en assault! Men då gräver den krondiken i snön istället.... Det är bara att välja! Sitter det en styvare matta på maskinen går den upp lättare
 

Lldaniel

Välkänd medlem
21 sept 2006
180
0
6
Norrbotten
hej , lånar tråden en sväng, är ute efter en m8 -09/-10. är de nå spec med dom? eller är de bara att kika efter de vanliga ?
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
12:as summit 800 etec 154" lång reser då överallt trots längden :) Har en hel del med boggieinställningar att göra också, inte bara variator och motor!

Om du ska välja mellan 09 och 10:an så skulle jag gå på den senare, 20 hästar mer :D
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
De går ju åå att få upp den på rullen men han håll se int uppe nå länge, men de går ju åå vända på
De blir ju bara jobbigt om den går för mycket på rullen...
Så om du enbart är ute efter att köra på rullen så ska du köpa en kort.
De ända viktiga är väl att man kan dra upp skidorna över nått dike, och de går utan problem :)