Arctic cat f7

Majki

Aktiv medlem
9 feb 2013
90
1
6
piteå
finns det mycket dåligt att säga om en f7a? är sugen på en sån men vill inte skruva så mycket. tar dom sig bra? vill veta så mycket som möjligt. många som säger olika om tex dd och att den är för fet mappad om den är nyare än 05?
 
Reactions: Basse92

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Bättre kort skoter i den prisklassen får du inte, tar sig riktigt bra för att vara kort. Lite att skruva, inget fel med DDn om man sköter oljebyten 1gång per säsong.. Ända negativa med DD är att det är rätt dyrt att dreva ner om nu ska det..
Annars en toppen skoter
 

vict0r

Medlem
18 aug 2013
24
0
1
Strömsund
Har hunnit kört min i 45 minuter innan den skar, men det var pga kylningsslangen hade lossnat så inte så konstigt. Annars går den jävligt bra, dreva ned den lite och förläng så har du världens bästa skoter i prisklassen! :D
 

Majki

Aktiv medlem
9 feb 2013
90
1
6
piteå
låter ju bra! :) hur är den å hoppa med å så? går den nå rulle? inga "barndomssjukdomar"?
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Du kan åka rulle hela veckan om du har rätt prylar i variatorerna. Dock irriterande att 99,99% av alla F7 saknar back. Är rätt praktiskt tex vid lastning på släp och då man ska in/ut ur garaget...
 

Majki

Aktiv medlem
9 feb 2013
90
1
6
piteå
jo backen hade man saknat, även fast den inte används ofta så är det skönt att ha den
 

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
hur mycket tar dom? + så är ju den där trimmad som du länkade ;)
Det är min skoter som jag länkade ;D Min tar typ 5 liter milen vid lite hårdare körning, fast det är klart den drar mindre om den är orginal säkert:)