Arctic cat F7 Xenon konvertering tips

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Tjena,

tänkte försöka få till en xenon konvertering på skotern :)

http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenonkit-75-watt/12-sats-super-xenonkit-75-watt.html

Hittade det där tex, i med ett 12V batteri det vet jag behövs men sen då.
Tittat runt lite på utländska forum och svenska, likriktare verkar behövas och "diod ramp". Dock inget jag vet vad det är eller fungerar. Såg på arctic cat forumet att 1 kille fått det och fungera på sin F7a, helljuset dårå men då kunde att han inte stänga av det tydligen för det ska alltid vara belastning på. Sen fick han bara ut 9V fast det räckte ju precis.

Är det nån här på forumet som fått det o fungera på en F7 eller liknande satt säga? nstruktioner vore trevligt. Duger orginal lyktinsatserna eller ska man ha annat?

EDIT http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-h4-bi-xenon-kit.php

Hittade det kitet nyligen, för snöskoter. Köper jag det kitet så behövs ingenting annat tro?

Mvh
 
Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
F7an ger inte tillräckligt med start ström för att det ska tända. Men sedan då det är igång så tar det ju inte mer än orginal lyset i ström.

Då jag monterade xenon på min F7 03a så använde jag mig utav en likriktare -> minsta möjliga blyaccet från clasolssons -> xenon.

Det funkade för mig.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Känns lite halvkorkat att köpa ett 1/2 kit(1 lampa!!) för 700kr när du kan hitta helsatser för bägge lyktorna(2 lampor) för mindre pengar inkl frakt. :unsure:
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Okej :) Vart det mycket bättre lyse eller förväntade du dig mer? Vart resultat bra tyckte du?

Mvh

F7an ger inte tillräckligt med start ström för att det ska tända. Men sedan då det är igång så tar det ju inte mer än orginal lyset i ström.

Då jag monterade xenon på min F7 03a så använde jag mig utav en likriktare -> minsta möjliga blyaccet från clasolssons -> xenon.

Det funkade för mig.
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Aa jo halv sats för 700kr e lite häftigt :p Var mest bara tanken av att ha xenon ljus :)