Arctic cat F7 luftfjädring

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Tjena, ska ju köpa en F7a är det tänkt men fick höra idag av pappas kompis att det är luftfjädring på dom? O man måste hålla på o skruva me inställningar beroende på kyla o underlag osv? Stämmer det verkligen? Jag tror verkligen inte det.
Tydligen så hade hans kompis haft en arctic cat med luftfjädring då hade det hänt en liten olycka, att skotern hade åkt i sidled när han åkte typ o han ramlade av. Han förklarade dåligt o sa ej vad för års modell eller modell. Han bryter kraftigt på finska också och pratar snabbt så inte så lätt o hänga me :p
Men som sagt, luftfjärdring på Arctic cat F7a -03?
Mvh
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
44
Norrlänska skogen
Inte std på -03, men har själv ägt en F7 med fox float och inte behövde jag ställa om dämparna hela tiden. Testade i början mycket med lufttrycket men hittade sen en inställning som passade och den höll trycket uppe även under hela sommaren i dämparna.
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
det ska nog inte vara något problem, bara pumpa i de du ska ha sen åka, riktigt fina dämpare, men sitter inte sånna original på 03 orna vad jag vet .... !
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Dom fick fox float -05 så -03an har fjäder dämpare. Är inga som helst problem med luftfjädring. Cross åkare kör ju med de, dock lite värre dämpare men ändå.
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Okej :)

Aa han som sa det till mig körde ju Ski doo, va säkert nå "hat" grej bara för jävlas eller nåt :p