Arctic Cat F7-05 stannar efter 1 sek?

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Problemet lyder som rubriken!

Detta hände!

Skotern i fråga kördes fast, den lyftes lös och när den skulle dras igång så fastna startsnöret längst ut.
Efter lite trix så gick snöret av och åkte in i magnapullen! SAATAN tänkte vi.

Vi tar en rem och virar runt primären och drar runt. Den startar direkt men tvärdör efter 1 sekund!! Och JA vi drar åt rätt håll!!
Ingen skillnad om vi gasar eller ej!

Vad har vi för fel på grejerna tro??
 

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Har kollat upp ovanstående och vart i kontakt med samtliga ÅF och de flesta var överens om bränslesystemet.
*Hela Bränslesystemet är genomgått från tank- filter- slang- pump- elektronik.
Inga defekter funna.
*plockat lös stator och mätt upp och den är felfri från kabelbrott och linningsbrott.
*Mätt upp specifika kablar från ECU till STATOR enligt Timrå El Byggnad.
Samtliga värden stämde utom ett. från den gråa kontakten som går direkt till stator till ECU´n. ECU <-> STATOR, Grön-Röd --> Svart-Röd Skallvärdet 17 OHM
är värdet 0 OHM.
*skall kolla igenom igenom dessa 2 kablar från STATOR-kontakten till ECU´n för att fastställa om det rör sig om brott i någon kabel.


Vet någon nånting man kan göra mer
så vore det VÄLDIGT VÄLDIGT hjälpsamt
 

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
kanske är lite låååång sökt, men hade själv problem med att ventioaltionen till tanken frös igen så vacumpumpen inte kunde trycka fram soppa.
Dock drabbar det väl troligast om skotern står ute och man har kört i djupsnön.
Var väl mitt tips iaf :)
 

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Bränslepumpen är trycktestad så inge problem där. sista kablarna var utan brott så nu jag ar jag efter en ECU troligtvis den som är väck.
hade vart som bäst o få kast-byta med nån annan f7-05 lr -06 så man får se om den går då. nån som har en i närheten av Örnsköldsvik?