Hej,
köpte en F7a i höstas och provade den igår första gången på snö, gick hur fint som helst. Sen idag skulle jag köra för det har snöat massor, gick ut och o röck igång den på 2a draget och lät stå ett tag kanske 2-3 minuter gick till den igen för ja hörde att den stod typ o hosta o hade lågt varv liksom, varvräknarn på displayen såg konstig ut(typ 4 8or eller nåt sånt) tyckte jag sen skulle ja gasa till lite grann då blöddra efter typ 3200varv sen dog den sakta och jag får inte igång den igen, verkar död på nåt sätt. Den går ju runt men.
Har kollat stiften och dom var väldigt svarta o oljiga. Ska man byta då ja inte det sen jag köpte den, kan det vara stiften eller är det nå jävla el - insprut fel?
Om nån vet vad det kan vara vore det väldigt tacksamt!
Köpte den mellan Piteå o Luleå och har den i stockholm, men eftersom det är insprut ska det väl inte spela nån roll vilken höjd man kör på o sådär.
mvh
köpte en F7a i höstas och provade den igår första gången på snö, gick hur fint som helst. Sen idag skulle jag köra för det har snöat massor, gick ut och o röck igång den på 2a draget och lät stå ett tag kanske 2-3 minuter gick till den igen för ja hörde att den stod typ o hosta o hade lågt varv liksom, varvräknarn på displayen såg konstig ut(typ 4 8or eller nåt sånt) tyckte jag sen skulle ja gasa till lite grann då blöddra efter typ 3200varv sen dog den sakta och jag får inte igång den igen, verkar död på nåt sätt. Den går ju runt men.
Har kollat stiften och dom var väldigt svarta o oljiga. Ska man byta då ja inte det sen jag köpte den, kan det vara stiften eller är det nå jävla el - insprut fel?
Om nån vet vad det kan vara vore det väldigt tacksamt!
Köpte den mellan Piteå o Luleå och har den i stockholm, men eftersom det är insprut ska det väl inte spela nån roll vilken höjd man kör på o sådär.
mvh
Last edited: