Arctic 2024

Gator

Aktiv medlem
1 feb 2021
76
10
8
33
Norrbotten
Motorn tror jag blir kvar men med turbo som alternativ, nytt chassi är väl nästan redan bekräftat?

Hoppas på något riktigt nytänk😊
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Dom verkar ha sparkat fotografen :)
Men det är kanske bra så de kan släppa något nytt för det måste dom verkligen om de ska locka över några köpare som inte är inbitna ac...
 

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
The platform is designed to give everyone the ride of their life, with more centralized weight distribution, a lightweight yet strong design and improved ergonomics. The platform will span the 2-stroke mountain, crossover and trail sled families.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Förstår mig inte riktigt på arctic nu, vill man inte sälja några 2023 alls då man gör reklam om 2024 med ny plattform redan nu? Men hur är det nu säljs dom bara på förorder nu för tiden och inga lagermaskiner som går köpa i butik mitt i vintern?
Men det är kul med fler alternativ för 2024 blir det nog nytt för mig, synd bara det inte finns några vettiga ac handlare kvar här omkring så det går nog bort även om det skulle visa sig vara en riktigt bra maskin.
 

Gator

Aktiv medlem
1 feb 2021
76
10
8
33
Norrbotten
Förstår mig inte riktigt på arctic nu, vill man inte sälja några 2023 alls då man gör reklam om 2024 med ny plattform redan nu? Men hur är det nu säljs dom bara på förorder nu för tiden och inga lagermaskiner som går köpa i butik mitt i vintern?
Men det är kul med fler alternativ för 2024 blir det nog nytt för mig, synd bara det inte finns några vettiga ac handlare kvar här omkring så det går nog bort även om det skulle visa sig vara en riktigt bra maskin.
är väl endast på förorder nu sedan pandemin började. Antar att dom inte räknar med att sälja så många maskiner för 2023 utan satsar mer på 2024, jag tycker det ska bli riktigt spännande att se vad som presenterar.
 

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
Förstår mig inte riktigt på arctic nu, vill man inte sälja några 2023 alls då man gör reklam om 2024 med ny plattform redan nu? Men hur är det nu säljs dom bara på förorder nu för tiden och inga lagermaskiner som går köpa i butik mitt i vintern?
Men det är kul med fler alternativ för 2024 blir det nog nytt för mig, synd bara det inte finns några vettiga ac handlare kvar här omkring så det går nog bort även om det skulle visa sig vara en riktigt bra maskin.
Artic har ju endast sålt på förårder
 

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
Hmm på lördag visar dom ju den nya plattformen men att det inte har kommit några bilder än är konstigt, brukar ju alltid
läcka ut några bilder från Arctic.
 

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
447
12
18
Tror på chassiet borde vara lätt o smidig,med en annan frontbåge rätt snygg ,dyna/tank fotsteg samt beltdrive stort+,motormässigt känns 600
lite spätt funkar väl ok här på låg höjd men i amerika på hög höjd är det väl typ halva effekten av en turbo maskin.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Säkert en stor uppgradering, men mycket märkligt att man bara presenterar en 600 motor i dagens läge..
Skulle gärna vilja se mer detaljer under huven, har man tex kvar det idiotiska insuget/luftburken i buken fram som går sönder av lite sly?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Säkert en stor uppgradering, men mycket märkligt att man bara presenterar en 600 motor i dagens läge..
Skulle gärna vilja se mer detaljer under huven, har man tex kvar det idiotiska insuget/luftburken i buken fram som går sönder av lite sly?
Det här är nog det närmaste man kommer en titt under huven i dagsläget. Det ser iaf på den bilden ut som att luftintagen är bakom lyset.
Dom ska pyttsa ut lite info nu o då under de kommande fyra månaderna.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Ser en bra nyhet är att det är en separat oljeburk högre placerad så den inte går sönder om man stöter i något under. Verkar vara samma typ av insug tyvärr, sen anser de att antistabb inte behövs längre? 3” mattdelning nosliphjul kräver antistabb bevisat sedan länge…
 

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
447
12
18
Ser då antistabb på lössnömaskin led zrn klarar sig nog utan,håller med tidigare inlägg lite märklig release bara 600 när
kunkurrenterna har 850-900 och turbo,trodde nog de skulle ha klart 50-100 maskiner iaf för demo och ambassadörer är nog
bästa marknadsföringen idag,om man försöker se positivt så verkar de satsa på en smal och lätt maskin känns rätt.